APIA: Submăsura 9.1 - Documente necesare pentru întocmirea cererii de finanţare
Fondurile se vor acorda ca procent din valoarea producţiei comercializate anual de către grup, însă în primul an sprijinul se va acorda în funcţie de valoarea producţiei comercializate de fiecare membru al grupului nou înfiinţat în ultimii trei ani.
Potrivit legii, prin Submăsura 9.1 - Înfiinţarea grupurilor de producători în sectorul agricol, fermierii care se organizează în cooperative pot primi până la 100.000 euro pe an, sprijin ce va fi acordat în 5 transe, pe o perioadă ce nu poate depăşi 5 ani de la data la care grupul a fost recunoscut oficial. Aceste fonduri se vor acorda ca procent din valoarea producţiei comercializate anual de către grup, acesta primind un procent de 10% din media anuală a producţiilor tuturor membrilor săi, în primul an. Pentru că sprijinul este forfetar şi degresiv, beneficiarii vor primi banii în 5 tranşe anuale, fiecare tranşă neputând să depăşească suma de 100.000 euro pe an. Procentual, în primul an beneficiarii vor primi 10% din valoarea producţiei, în al doilea an - 8%, în al treilea an - 6%, în al patrulea an - 5%, respectiv în cel de-al cincelea an - 4%. Potrivit legii, pentru a contracta acest sprijin, grupul de producători trebuie să depună un dosar de finanţare care să conţină: Certificatul de înregistrare eliberat de Registrul Comerţului sau certificat de înscriere în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, eliberat de Judecătorie; statutul grupului de producători; lista cu membrii grupului de producători; copia actului de identitate a reprezentantului legal (reprezentantul legal al grupului se alege de către membri); Adresa emisa de bancă sau de trezorerie cu datele de identificare şi cu numărul contului; documente care să dovedească producţia comercializată de membrii, în ultimii 3 ani de la aderarea la grup (bonuri fiscale, facturi, bilanţuri); documente financiare care să ateste categoria de IMM a grupului (bilanţ, cont de profit şi pierderi, Formularele 30 şi 40 din anul precedent depunerii proiectului); în situaţia în care nu se pot depune aceste formulare, se poate completa o declaraţie pe propriă privind statutul de IMM al grupului; certificate care să dovedească lipsa datoriilor restante fiscale şi sociale ale membrilor grupului; cazier judiciar.
De asemenea, în cazuri speciale, beneficiarilor li se pot solicita şi alte documente justificative, în scopul susţinerii Cererii de finanţare. De precizat că lipsa oricărui dintre aceste documente poate duce la respingerea dosarului şi efectiv la imposibilitatea de a mai contracta sprijinul.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.