Potrivit datelor cuprinse în Raportul de activitate, anul trecut,  Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor  a efectuat 3.071 acţiuni de control vizând atât calitatea produselor alimentare şi nealimentare, cât şi cea a serviciilor destinate populaţiei.

Prezenţi la conferinţa de presă organizată, ieri, la Instituţia Prefectului au fost Comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord Vest Cluj, dr. Cristian Nicula, prefectul judeţului, dl. Pop Claudiu, comisar şef adjunct delegat al CJPC Bihor, ing. Traian Bejan.  Reamintim că CJPC Bihor funcţionează în structura organizatorică a Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord Vest Cluj, entitate cu personalitate juridică, ordonator terţiar de credite, finanţată din bugetul statului, acesta unul din cele 8 comisariate regionale din subordinea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti.  Acţiunile de verificare în domeniul comercializării produselor alimentare, nealimentare, respectiv prestărilor de servicii către populaţie au fost desfăşurate atât individual, cât şi în colaborare cu alte organisme ale administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor. Concret, din totalul verificărilor efectuate de către comisarii instituţiei judeţene, 2.675 s-au soldat cu întocmirea de procese verbale de constatare a contravenţiei, prin 1.474 dintre acestea fiind aplicate sancţiuni contraventionale în valoare totală de 6.733.450 lei. "Valoarea produselor şi serviciilor neconforme s-a ridicat la 5.290.918 lei, dintre care 35,35% au avut origine extracomunitară (în valoare de 1.870.149 lei). Totodată, valoarea marfurilor comunitare neconforme controlate (şi oprite definitiv de la comercializare) a fost de 13.692,2 lei, iar cea a mărfurilor extracomunitare oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul de comercializare şi consum s-a ridicat la 87.432 lei. Nu în ultimul rând trebuie precizat că valoarea totală a mărfurilor distruse în urma acţiunilor de control a fost de 23.470 lei" - a precizat reprezentantul instituţiei bihorene, ing. Traian Bejan. De asemenea, în cursul anului 2012: au fost întocmite 56 procese verbale de prelevare pentru 68 produse; au fost preluate 1.041 reclamaţi şi s-au soluţionat 1.026, diferenţa reprezentând-o reclamaţiile preluate în luna decembrie 2012 şi soluţionate în prima lună a acestui an; din totalul celor 1.026 reclamaţii soluţionate, 297 au fost închise cu soluţionare amiabilă, 310 închise cu soluţionare întemeiată, 290 - ca neîntemeiate, 52 - redirecţionate către alte organe spre soluţionare şi 77 - clasate.  Trebuie precizat că, anul trecut, ponderea mare a reclamaţiilor a vizat sfera serviciilor (furnizare internet, TV - cablu, telefonie fixă şi mobilă, furnizare energie electrică etc), urmate de reclamaţii privind produsele nealimentare (abateri în perioada de garanţie).