Programul privind politica de promovare a produselor agroalimentare se va axa în 2022 pe produse şi practici agricole care sprijină obiectivele Pactului Verde european. Este vorba aici despre produsele ecologice, fructele şi legumele, agricultura sustenabilă şi bunăstarea animalelor.

Uniunea Europeană intenționează să transforme modul în care alimentele sunt produse și consumate în Europa, pentru a reduce amprenta de mediu a sistemelor alimentare și pentru a consolida reziliența acestora în contextul crizelor, asigurând, în același timp, alimente sănătoase și la prețuri accesibile pentru generațiile de astăzi și cele de mâine. Reafirmând securitatea și siguranța alimentară drept priorități, strategia are următoarele obiective principale: asigurarea unei oferte de produse alimentare suficiente, accesibile ca preț și nutritive în limitele planetare; înjumătățirea utilizării pesticidelor, a îngrășămintelor și a vânzării de antimicrobiene; creșterea suprafețelor de teren destinate agriculturii ecologice; promovarea unui consum alimentar și a unor diete sănătoase mai durabile; reducerea pierderilor și a risipei de alimente; combaterea fraudei alimentare de-a lungul lanțului de aprovizionare cu alimente; îmbunătățirea bunăstării animalelor. Trebuie precizat şi faptul că Strategia prevede o serie de inițiative și propuneri legislative privind: agricultura ecologică; etichetarea nutrițională pe partea frontală a ambalajului și etichetarea alimentelor durabile, respectiv reducerea risipei alimentare.

Potrivit oficialilor, promovarea calităţii şi a siguranţei produselor agroalimentare europene, at în Uniunea Europeană cât şi în lume, reprezintă o dimensiune importantă a sprijinului acordat de Comisie fermierilor şi producătorilor, politica de promovare reprezentând o chestiunea esenţială în tranziţia către sisteme alimentare sustenabile. Potrivit politicii de promovare a strategiei ''De la fermă la consumator'', campaniile trebuie să informeze consumatorii de pe teritoriul Uniunii şi din lume cu privire la agricultura ecologică, agricultura sustenabilă a UE şi contribuţia sectorului agroalimentar în ceea ce priveşte politicile climatice şi de mediu. Totodată, campaniile vor pune accentul pe evidenţierea standardelor ridicate de siguranţă şi de calitate, precum şi a diversităţii şi a aspectelor tradiţionale ale produselor agroalimentare din UE, fapt care include promovarea sistemelor de calitate ale UE, cum ar fi indicaţiile geografice. De asemenea, se preconizează că printre efectele campaniilor selectate se vor număra sporirea competitivităţii produselor agroalimentare din UE şi a consumului acestor produse, sporirea renumelui lor şi creşterea cotei lor de piaţă în aceste ţări vizate. Valoarea fondurilor europene se ridică la 185,9 milioane de euro, bani care au fost alocaţi de către autorităţile europene pentru promovarea produselor agroalimentare ale UE în interiorul şi în afara Uniunii în anul 2022.

Potrivit oficialilor, cererile de propuneri pentru campaniile din 2022 vor fi publicate la începutul anului 2022, însă trebuie precizat că vor fi eligibile pentru a solicita finanţare şi, desigur, pentru a depune poropunerile organizaţiile profesionale, organizaţiile de producători şi grupurile agroalimentare responsabile cu activităţi de promovare sunt eligibile pentru a solicita finanţare şi pentru a-şi depune propunerile.