Depunerea D600 privind - Venitul asigurat la sistemul public de pensii
Lista formularelor fiscale s-a îmbogăţit cu încă unul, după ce Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un act normativ prin care aprobă modelul unei noi declaraţii - Declaraţia 600.
Baza de calcul
Reamintim că începând cu 1 iulie 2012, competenţa de administrare a contribuţiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice care realizează venituri din activităţi independente şi alte venituri revine ANAF, conform prevederilor OUG nr. 125/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal. Formularul 600 "Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" se completează şi se depune de următoarele categorii de contribuabili: întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale; membrii întreprinderii familiale; persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice; persoanele care realizează venituri din profesii libere; persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă. Formularul se utilizează pentru declararea veniturilor care reprezintă baza lunară de calcul a contribuţiilor sociale. Venitul bază de calcul este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat (2.117 lei) şi nici mai mare decât echivalentul a de 5 ori acest câştig.
Completarea declaraţiei
Declaraţia 600 se completează în două exemplare, de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, înscriind corect, complet şi cu bună credinţă informaţiile prevăzute de formular, din care originalul se depune la unitatea fiscală competentă, iar copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia. Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii poate fi modificată de contribuabil din proprie iniţiativă, prin depunerea unei declaraţii rectificative, bifându-se cu X căsuţa aflată pe prima pagină a formularului. Declaraţia rectificativă se completează înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială. Declaraţia se depune, pe suport hârtie, direct la registratura unităţii fiscale sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin celelalte metode prevăzute de lege, data depunerii declaraţiei fiind data înregistrării acesteia la unitatea fiscală sau data depunerii la poştă, după caz. Important! Declaraţia se poate depune şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, depunerii declaraţiei fiind data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzacţionare a informaţiilor, cu condiţia validării conţinutului declaraţiei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.