Potrivit Ordinului ANAF nr. 2157/2010, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 478/13 iulie a.c., cererea de rambursare a TVA va fi depusă prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Utilizarea certificatului digital
Potrivit actului normativ, Formularul (318) -"Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA) pentru persoanele impozabile stabilite în România" şi formularul (319) "Declaraţie de ajustare a pro-ratei" se depun prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Semnarea formularelor prevăzute mai sus se realizează prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Reamintim că certificatul digital reprezintă un fişier protejat prin parolă de acces, ce include o varietate de informaţii de tipul: numele şi adresa e-mail a deţinătorului de certificat digital, o cheie de cifrare ce poate fi utilizată pentru a verifica semnătura digitală a posesorului şi perioada de validitate a certificatului digital.
Completarea formularului
Ordinul stabileşte că persoana fizică străină care nu are obligaţia înregistrării fiscale în România şi care solicită înregistrarea certificatului digital calificat pentru depunerea formularelor prevăzute înscrie, în rubrica "CNP" din "Documentul de confirmare a certificatului digital calificat" şi în rubrica "CNP/NIF" din formularul (150) "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", aprobate prin Ordinul Ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 858/2008, cu modificările şi completările ulterioare, un cod alfanumeric format din data naşterii şi codul ISO 3166 - alpha 2 al ţării de rezidenţă. Totodată, persoana împuternicită pentru depunerea formularelor transmite formularul (150) "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat" unităţii fiscale competente pentru administrarea contribuabilului, la registratură sau prin poştă, cu confirmare de primire. Cererea se transmite însoţită de documentul de identitate al persoanei fizice care solicită dreptul de utilizare a certificatului digital calificat, în original sau în copie legalizată, precum şi de documentul eliberat de contribuabilul pentru care se depun formularele, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna respectivele formulare pentru contribuabil, în original sau copie legalizată.