DGFP Bihor: din a doua jumătate a anului, depunerea declaraţiei unice se va face numai în format electronic
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor reaminteşte contribuabililor că, până în luna iulie, au obligaţia de a solicita obţinerea certificatul digital de la un furnizor acreditat, după care este necesară înregistrarea pe site-ul ANAF.
Beneficiile depunerii on-line a declaraţiei
Potrivit prevederilor OUG nr.117/ 2010, Declaraţia unică D112 se depune lunar, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-Romania, de către contribuabilii care deţin certificat digital calificat. Până la data de 1 iulie 2011 declaraţia poate fi depusă la unitatea fiscală competentă sau la unul dintre ghişeele acreditate de Ministerul Finanţelor Publice (MFP), în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia pe suport electronic numai de către contribuabilii care nu deţin certificat digital calificat. După această dată, depunerea declaraţiei unice se va face în mod obligatoriu NUMAI în format electronic, la distanţă, ceea ce va simplifica si mai mult sarcinile contribuabilului. Astfel, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va contribui la: reducerea numărului de contribuabili prezenţi la ghişeu; economisirea resurselor materiale şi, în primul rând, a hârtiei; redimensionarea spaţiilor de arhivă prin utilizare sistemului de arhivare electronică pentru documentele primite pe acest canal; integrarea fluxurilor de informaţii între instituţiile cu atribuţii în colectarea obligaţiilor fiscale şi cele care administrează sistemele de asigurări sociale.
Înregistrarea pe site-ul ANAF
Solicitarea de utilizare a unui certificat digital poate fi depusă, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscală teritorială din subordinea ANAF. Cererea de utilizare a certificatului fiscal (Formular 150) trebuie însoţită de următoarele documente: documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie; documentul care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, în copie şi original; documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil (acest document se depune în situaţia în care titularului certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat). Lista furnizorilor de certificate digitale calificate acreditaţi în prezent se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (www.mcsi.ro), "Registrul furnizorilor de servicii de certificare", aceştia fiind, în ordine alfabetică: SC Certsign SRL, SC Digisign SA, SC Trans Sped SRL. Pentru garantarea securităţii operaţiunilor electronice, titularii certificatelor calificate se vor înregistra, conform Instrucţiunilor de utilizare a serviciului depunere declaraţii on-line publicate pe site-ul ANAF, la adresa: www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice/ înregistrare certificate digitale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.