Din 29 iulie, programul START pentru tineri
Valorea alocaţiei nerambursabile este cel mult 100.000 lei şi contribuţia proprie este minin 30% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Beneficiari
Autoritatea de Implementare a Programelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii anunţă că, începând cu data de 29 iulie, ora 10.00, va fi activă pe site-ul www.aippimm.ro aplicaţia de înscriere în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START 2013. Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării de şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, principalul obiectiv al acestuia fiind de creştere a performanţelor firmelor tinere. Pentru accesarea programului START, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: sunt SRL sau SRL-D; au cel multe 2 ani de înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie; administratorul societăţii are cel puţin studii medii definitivate; nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale; nu au mai beneficiat de ajutor financiar în cadrul acestui program, şi nici nu au în componenţă un asociat sau adminstrator care să fi făcut parte dintre firmă care a beneficiat în trecut de programul START. De asemenea, există şi o listă de coduri CAEN care sunt excluse, aceasta regăsindu-se în procedura de implementare START.
Finanţare
Suma maximă care poate fi primită în cadrul programului este de 100.000 de lei (aproximativ 22.700 de euro), aceasta reprezentând o contribuţie de circa 70% din valoarea proiectului, urmând ca diferenţa de 30 % să fie suportată din surse proprii de către întreprinzător, respectiv acoperită de un credit bancar, garantat în proporţie de 80% de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii. Printre cheltuielile eligibile se numără: echipamente tehnologice; aparate şi instalaţii de măsură; mijloace de transport în strictă legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul; licenţe, brete, francize, software; achiziţionarea de echipamente IT; achiziţionare de spaţii de lucru, de producţie sau prestări servicii; mobilier, aparatură birotică; realizarea unui site de prezentare (inclusiv costul domeniului şi achiziţionarea softului pentru comerţul online); promovarea online a activităţilor, elaborarea şi producţie de materiale de promovare (nu mai mult de 15% din totalul cheltuielilor); consultanţă pentru intocmirea documentaţiei (planul de afaceri).
Înscriere
Perioada de înscriere durează 15 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. După terminarea periodei de înscriere online, firmele sunt obligate ca în termen de 10 zile, să se prezinte la sediul Agenţiei cu dosarul de participare, compus în principal din planul de afaceri aferent. Evaluarea planurilor de afaceri în două etape: etapa 1 - Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse (se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect); etapa 2 - Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj, punctajul total disponibil fiind de 100 de puncte. Acesta va fi afişat în mod transparent încă din momentul în care se completează planul de afacere online.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.