Potrivit actului normativ, costul total al finanțărilor de tip leasing financiar, acordate în cadrul Programului, este reprezentat de rata dobânzii ROBOR la 3 luni, plus o marjă fixă de maximum 3,5% pe an pentru finanțările de tip leasing financiar acordate în condițiile prevăzute de OUG nr. 118/2020.

Potrivit noilor prevederi, marja fixă de maximum 3,5% pe an nu include comisionul de administrare, comisionul de risc și nici taxele și costurile aferente operațiunilor conexe activității de finanțare, de exemplu: taxe notariale, costurile legate de evaluare, asigurare, costuri pentru înregistrarea și publicitatea garanțiilor, dobânda aplicată pentru prefinanțare etc. Între altele, Ordinul nr. 576/2021 al Ministerului de Finanţe prevede că plata ajutorului de minimis aferent dobânzii subvenționate și a comisionului de administrare se efectuează până la data de 31 octombrie 2022, cu posibilitatea prelungirii, în limita bugetului alocat schemei prin Programul „Transferuri în cadrul schemelor de ajutor de stat”, conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, potrivit prevederilor Schemei de ajutor de minimis aferente Programului, emisă și transmisă lunar, către MFP, până pe data de 15 a lunii curente, pentru luna anterioară, în format electronic prin intermediul poștei electronice și letric, de către FNGCIMM. De asemenea, actul normativ menționează criteriile potrivit cărora o întreprindere este considerată a fi în dificultate, potrivit acestui program.

Potrivit Ordinului nr. 576/2021, în vederea monitorizării utilizării finanțării acordate, FNGCIMM stabilește un eșantion format din beneficiari și luna pentru care se face monitorizarea, la fiecare 3 luni, Fondul comunicând finanțatorilor, până la data de 20 a lunii următoare, eșantionul pentru care trebuie transmise informațiile necesare monitorizării. Finanțatorii vor transmite, până la data de 30 a aceleiași luni, documente justificative/facturi privind utilizările din finanțările acordate în cadrul programului, precum și fișele de cont/documente echivalente în care să fie evidențiate utilizările din finanțările acordate în baza O.U.G. nr. 118/2020, cu modificările și completările ulterioare. Finanțatorul va înștiința în scris Beneficiarul în cazul în care constată apariția unei situații de neîndeplinire a obligațiilor contractuale asumate de către Beneficiar prin contractul de leasing financiar care a dus la trecerea integrală la restanță a finanțării garantate nerambursate, respectiv rezilierea contractului de leasing financiar, acordată prin contractul de leasing financiar și va transmite o copie FNGCIMM. Aceasta va fi transmisă nu mai târziu de 30 de zile din momentul în care Finanțatorul a trecut finanțarea garantată nerambursată integral la restanță/a reziliat contractul de leasing financiar. De precizat, în încheiere, că Ordinul MFP nr. 576/2021 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 516 din 18 mai 2021.