Lista entităţilor mandatate de MADR pentru verificarea şi certificarea îndeplinirii condiţiilor/obligaţiilor financiare şi tehnice pentru acordarea licenţei de depozit, se publică şi se actualizează pe site-ul ministerului şi pe site-urile structurilor teritoriale, pentru a se asigura informarea publică a celor interesaţi.

Prin Ordinul 1964/2015, publicat în Monitorul Oficial 686/10 septembrie 2015, au fost aprobate criteriile şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească societăţile care doresc să fie desemnate ca entităţi mandatate pentru verificarea şi certificarea îndeplinirii condiţiilor şi obligaţiilor financiare şi tehnice pentru acordarea licenţei de depozit, precum şi pentru monitorizarea la depozitele licenţiate a stocurilor de seminţe de consum, inclusiv a celor pentru care s-au emis certificate de depozit şi pe seama cărora s-au acordat credite. Potrivit noilor reglementări, pentru obţinerea Certificatului firmele interesate pot depune, prin delegat sau prin poştă, la Biroul unic din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) de resort o cerere, însoțită de documentele care atestă că îndeplinește criteriile de eligibilitate prevăzute în Anexa nr. 1 din Ordinul nr.1964/2015. Prevederile legale stabilesc, de asemenea, că Biroul unic din cadrul MADR transmite cererea înregistrată şi documentele ce o însoţesc la structura tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul depozitării seminţelor de consum din cadrul MADR, care o înaintează secretariatului Comisiei pentru acordarea licenţelor de depozit. Verificarea şi certificarea îndeplinirii cumulative a criteriilor prevăzute în Anexa nr. 1 la Ordin se realizează de către Comisie şi se finalizează prin încheierea unui raport, care conţine, la secţiunea concluzii, şi propunerea motivată de aprobare sau respingere a aprobării, după caz, şi se înaintează conducerii MADR care, în condiţiile legii, verifică, aprobă şi desemnează entitatea mandatată sau, după caz, respinge cererea de aprobare, în termen de 45 de zile de la data înregistrării acesteia. În situaţia în care documentaţia depusă este incompletă sau prezintă situaţii de fapt nereale, Comisia transmite societăţii care a depus cererea, prin intermediului Direcţiei tehnice, o notificare prin care poate solicita acesteia completarea documentaţiei sau remedierea deficienţelor constatate, după caz, în termen de 10 zile. În cazul necompletării documentaţiei sau al neremedierii deficienţelor constatate, Comisia încheie un raport cu propunerea de respingere a cererii, care este înaintat spre aprobare MADR. Conform Legii privind măsurile de reglementare a depozitării seminţelor de consum şi a regimului certificatelor de depozit pentru acestea, licenţa de depozit se eliberează fără perceperea de taxe şi este valabilă pe o perioadă nelimitată, dacă sunt respectate condiţiile tehnice şi financiare pentru depozitare, care au condus la acordarea acesteia. Pe perioada de valabilitate a licenţei de depozit este obligatorie atât verificarea permanentă a modului în care depozitarul respectă condiţiile/obligaţiile care au dus la acordarea licenţei de depozit, cât şi monitorizarea stocurilor de seminţe de consum, inclusiv a celor pentru care s-au emis certificate de depozit şi pe seama cărora s-au acordat credite. Lista entităţilor mandatate de MADR pentru verificarea şi certificarea îndeplinirii condiţiilor/obligaţiilor financiare şi tehnice pentru acordarea licenţei de depozit, precum şi pentru monitorizarea permanentă la depozitele licenţiate a stocurilor de seminţe de consum, inclusiv a celor pentru care s-au emis certificate de depozit, se publică şi se actualizează pe site-ul ministerului şi pe site-urile structurilor teritoriale, pentru a se asigura informarea publică a celor interesaţi. Potrivit MADR, Romania dispune în prezent de peste 4.327 de spaţii de depozitare autorizate, cu o capacitate totală de aproape 22,3 milioane de tone.