MADR. Campania 2020 - Obligaţiile fermierilor pe parcursul controalelor
Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Agriculturii, începând cu data de 3 august şi până la 1 octombrie 2020 se efectuează controlul la fața locului pentru cererile unice de plată eșantionate în acest scop, controlul aferent al unor obligații/cerințe specifice fiind efectuat, după caz, în iarna sau primăvara anului următor.
Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) a stabilit eșantionul de control pentru Campaniei 2020, aferent schemelor de plată pe suprafață, măsurilor de dezvoltare rurală, schemelor de ajutor din sectorul zootehnic și ecocondiționalitate din cererea unică de plată. Obligațiile fermierilor selectați la control sunt: să permită accesul inspectorilor pe terenul fermei; să prezinte inspectorilor informaţii şi documente legate de obiectul controlului; să delimiteze parcelele, la faţa locului, dacă pe parcelele învecinate a fost înfiinţată aceeaşi cultură. Dacă fermierul nu poate fi prezent la momentul controlului, acesta este obligat să împuternicească o altă persoană în baza unei declaraţii pe propria răspundere şi a unei copii de pe buletinul sau cartea de identitate, documente care vor fi anexate dosarului de control. În ceea ce priveşte obligațiile APIA, acestea sunt următoarele: să prezinte scopurile controlului, să facă referire la informaţiile asigurate în timpul informării fermierului cu privire la realizarea controlului (dacă fermierul a fost informat şi este prezent); să solicite fermierului accesul în exploataţie pentru verificarea magaziei, verificarea platformei gunoi de grajd, verificarea utilizării apei pentru irigat, etc.; să solicite fermierului, acolo unde este cazul, informaţii şi documente referitoare la control; să execute fotografii digitale pentru a documenta realizarea controlului. APIA nu va accepta contestarea rezultatului controlului efectuat într-o exploatație agricolă, în cazul în care fermierul verificat a semnat pe Raportul de control că este de acord cu rezultatul controlului la faţa locului. Contestaţia cu privire la rezultatul controlului efectuat la faţa locului se depune la Centrul Judeţean APIA, în maxim 48 de ore de la data controlului / primirea raportului de control, dar nu mai târziu de data limită a controlului la faţa locului. Reluarea controlului la faţa locului se poate face în maxim 48 de ore de la contestarea acestuia. În cazul în care, data înregistrării controlului/primirii raportului de control coincide cu data limită de efectuare a controlului la faţa locului, respectiv ultima zi, reluarea controlului la faţa locului se face în maxim 24 de ore de la depunerea contestaţiei. Fermierii vor fi notificaţi de APIA cu maxim 14 zile înainte de control, iar în cadrul măsurilor de sprijin pentru animale, cu maxim 48 de ore înainte, în vederea pregătirii documentelor necesare controlului. Controalele la faţa locului pot fi anunţate cu condiţia ca acest lucru să nu aducă atingere scopului sau eficacităţii acestora. Orice preaviz nu depăşeşte 14 zile. Cu toate acestea, în cazul controalelor la faţa locului ale cererilor de ajutor sau de plată pentru animale în cadrul măsurilor de sprijin pentru animale, preavizul nu depăşeşte 48 de ore. De asemenea, aşa cum se stabileşte prin OUG 3/2015 privind condițiile de acordare a tuturor schemelor de ajutor din agricultură, în cazul în care legislaţia aplicabilă actelor şi standardelor relevante în materie de ecocondiţionalitate impune efectuarea controalelor la faţa locului în mod inopinat, preavizul de maxim 48 ore se aplică, în cazul controalelor la faţa locului referitoare la ecocondiţionalitate.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.