MFP. Declarația de beneficiar real - amânată
Obligația declarării beneficiarului real de către o serie întreagă de firme și alte entități să fie amânată până pe 1 octombrie 2021.
În Monitorul Oficial al României nr. 446/27 aprilie, Partea I, s-a publicat Legea nr. 101/2021 pentru aprobarea OUG nr. 111/2020 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din OUG Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare. Astfel, începând de vineri, 30 aprilie 2021, legea a intrat în vigoare, principala modificare adusă fiind şi cea legată de faptul că și persoanele juridice (firmele) cu asociați doar persoane fizice, care erau exceptate până în prezent, trebuie să declare beneficiarul real al activității economice la Registrul Comerțului. O altă modificare este că firmele cu asociați persoane juridice trebuie să depună anual declarația privind beneficiarul real. Înainte de aceste modificări declarația trebuia depusă doar la înmatriculare și ori de câte ori intervenea o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real declarat, iar aceste obligații rămân de asemenea valabile. Conform noilor modificări, s-a reinstituit obligația depunerii declarației anuale la Registrul Comerțului în care este înmatriculată persoana juridică în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale, iar dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
Deși legea stabilește că termenul pentru depunerea anuală a declarației privind beneficiarul real este de 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare, antreprenorii care nu au depus încă această declarație și care erau înființați la Registrul Comerțului înainte de intrarea în vigoare a Legii 129/2019 sunt obligați să depună această declarație în termen de 90 de zile de la data încetării stării de alertă. Reprezentantul legal al societății (administratorul) trebuie să completeze și să depună o declarație pe proprie răspundere care trebuie să cuprindă datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum și modalitățile în care se exercită controlul asupra persoanei juridice, conform criteriilor stabilite de lege. Conform legii, beneficiarul real al unei societăți este cel care deține direct sau indirect 25% + unu din numărul acţiunilor/ părților sociale sau care participă în capitalul unei firme într-un procent de peste 25%, sau cel care controlează direct sau prin alte mijloace activitatea respectivei societăți. De precizat că şi Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a anunțat intrarea în vigoare a acestor prevederi legale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.