Obligația raportării revine firmelor din România, dar și companiilor care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente în România sau societăților care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

Data de 26 martie 2018 este termenul-limită până la care firmele trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru 2017 prin intermediul Formularului 101. Ca regulă, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate în scopul desfășurării activității economice. În ceea ce privește cheltuielile sociale (unde intră, printre altele, ajutoarele acordate unor salariați pentru evenimente extraordinare, cadourile în bani sau în natură, inclusiv tichete cadou oferite salariaților și copiilor minori ai acestora, contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariații proprii și membrii lor de familie), acestea sunt deductibile limitat într-un procent de 5% din cheltuielile totale cu salariile personalului, potrivit art. 25. alin. (3) din Codul fiscal. În ceea ce priveşte cheltuielile de protocol, legea stabileşte limita de deductibilitate, mai precis acestea pot fi deductibile numai în limita unei cote de 2% aplicată profitului contabil. Cât despre cheltuielile cu sponsorizările, firmele pot scădea din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a cinci la mie din cifra de afaceri (0,5%), dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Raportarea și achitarea impozitului pe profit pe anul 2017 trebuie făcută până la data de 26 martie 2018, inclusiv, prin intermediul Formularului 101, ce trebuie să ajungă la autorități în format electronic. Transmiterea efectivă a declarației se poate face în două feluri, primul fiind depunerea la unitatea fiscală competentă, în format PDF, cu fișier XML atașat, pe suport CD (împreună cu varianta tipărită și semnată). Totodată, transmiterea se poate face online, cu ajutorul portalului E-guvernare.ro (în baza certificatului digital). În cazul în care declaraţia depusă trebuie să fie corectată, declaraţia rectificativă se întocmeşte pe acelaşi model de formular, înscriind "X" în spaţiul special prevăzut în acest scop. Formularul 101 are și un set de instrucțiuni detaliate de completare, ce sunt incluse în Ordinul Fiscului nr. 3.386/2016 și care au fost actualizate ultima dată la finalul anului 2017.