Firma poate avea un singur obiect principal de activitate căruia să îi corespundă un singur cod CAEN, îns numărul de obiecte secundare de activitate nu este limitat.

Pentru modificarea obiectului de activitate al unei firme, profesionistul trebuie să completeze şi să depună la ONRC o cerere de înregistrare, la care se adaugă: actul modificator al actului constitutiv, care poate fi reprezentat, după caz, de hotărârea AGA sau decizia asociatului unic/Consiliului de Administraţie/directoratului sau actul adiţional la actul constitutiv, hotărârea membrilor grupului de interes economic sau grupului european de interes economic; actul constitutiv actualizat, în original, în una din următoarele forme: înscris sub semnătură privată, înscris sub semnătura privată atestat de avocat cu privire la identitatea semnatarilor, a conţinutului şi a datei actului, înscris sub semnătura privată, certificat de la ONRC în formă autentică. Actul constitutiv trebuie modificat deoarece, el cuprinde, în mod obligatoriu, obiectul de activitate al acesteia, cu precizarea domeniului şi a activităţii principale. De asemenea, administratorii, respectiv directoratul vor depune la ONRC, actul modificator şi textul complet al actului constitutiv, actualizat cu toate modificările, care vor fi înregistrate în temeiul rezoluţiei directorului ONRC şi/sau a persoanei desemnate.

Profesionistul mai are obligaţia de a depune şi următoarele documente: Declaraţia-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcţionării semnată de asociaţi sau de administratori, model 3 - (original). În această declaraţie-tip trebuie înscrise toate activităţile care se desfăşoară la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost menţionate anterior în declaraţia pe propria răspundere; avizele prealabile prevăzute de legi speciale - copii. În cazul în care operatorul economic solicită modificarea obiectului de activitate principal al firmei, atunci va trebui să depună, pe lângă documentele mai sus menţionate, şi certificatul de înregistrare al firmei - în original. Potrivit legii, există şi posibilitatea desemnării unei alte persoane care să îndeplinească toate formalităţile legale necesare, caz în care trebuie depusă şi o împuternicire specială şi autentică, în original. De precizat că, pe lângă posibilitatea depunerii cererii şi documentelor la ONRC, direct la ghişeu, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire, există şi opţiunea completării şi transmiterii acestora on-line, cu semnătură electronică extinsă (www.onrc.ro).