Cuantumul sprijinului financiar reprezentând ajutor de minimis care se acordă, potrivit acestei hotărâri, este de 27,00 lei/ mp pentru geam sere, respectiv 3,0 lei/mp folie de plastic solarii.

Fermierii care au fost afectaţi de fenomenele meteorologice nefavorabile din perioada aprilie-mai 2014 vor beneficia de ajutoare de minimis în valoare maximă de 15.000 de euro pe durata a trei exerciţii financiare. Sumele se vor plăti într-o singură tranşă începând cu data de 15 august. Măsura se va aplica întreprinderilor care exploatează culturi agricole în spaţii protejate, respectiv: producătorilor agricoli persoane fizice care deţin certificat de producător; producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivitlegii;  producătorilor agricoli persoane juridice precum şi orice forme asociative cu/sau fără personalitate juridică constituite conform legii. Criteriile de eligibilitate care trebuie respectate sunt următoarele: să solicite ajutoare de minimis; să fie înregistrate în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu legume şi/sau pentru producere de răsaduri şi/sau flori, în spaţiile protejate afectate de fenomenele hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada aprilie - mai 2014; să deţină proces verbal de constatare a pagubelor produse, întocmit de comisiile locale pentru situaţii de urgenţă. Pentru obţinerea sprijinului financiar, solicitanţii trebuie să întocmească şi să depună cereri la primăriile unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale, însoţite de: copie a BI/CI al/a solicitantului sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal; dovadă cont activ bancă/trezorerie; adeverinţa, în original, care să ateste, conform înscrisurilor din Registrul agricol, suprafaţa de teren în spaţii protejate utilizată de solicitant în anul 2014 în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosinţă asupra terenului în cauză; copie a procesului verbal de constatare a pagubelor întocmit de comisiile locale. Termenul final de depunere a cererilor şi documentelor însoţitoare este de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a Hotărârii. Primăriile vor înregistra şi verifica cererile şi documentele anexate, vor întocmi Registrul de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis, urmând ca în termen de 10 zile lucrătoare de la expirarea termenului de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a Hotărârii, primăriile să transmită la DADR judeţene un dosar cuprinzând cererea solicitantului şi documentele depuse de solicitant în copie certificată de reprezentantul primariei, prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul". DADR judeţene întocmesc Lista cuprinzând beneficiarii ajutoarelor de minimis şi sumele acordate potrivit legii, precum şi orice alte sume acordate acestor beneficiari prin alte scheme de minimis în exerciţiul financiar actual şi în cele două exerciţii financiare precedente. Lista se publică pe site-ul DADR şi se transmite MADR, pentru publicare pe site-ul oficial la instituţiei. Precizăm în încheiere că Hotărârea privind schema "Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada aprilie-mai 2014 asupra culturilor agricole în spaţii protejate" care se acordă în agricultură, în sectorul vegetal, a fost publicat pe site-ul instituţiei.