Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă transpune în legislaţia naţională prevederile Directivei Europene nr. 2006/114/EC.
Legea nr. 158/2008 are ca scop protejarea competiţiei loiale dintre operatorii economici în cadrul pueţei interne, stabilind interdicţia publicităţii înşelătpoare în relaţiile dintre comerciaţi şi, totodată, stabileşte condiţiile în care publicitatea comparativă este permisă. Publicitatea înşelătoare este publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora i se adresează. ori care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent. Publicitatea comparativă este publicitatea care identifică, în mod explicit sau implicit, un concurent ori bunuri sau servicii oferite de acesta. În vederea combaterii şi stopării publicităţii înşelătoare şi a respectării dispoziţiilor privind publicitatea comparativă, persoanele fizice şi juridice, asociaţiile şi organizaţiile care au un interes legitim pot să sesizeze Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor -Compartimentul Ajutor de Stat, Practici Neloiale şi Preţuri Reglementate care constată încălcarea dispoziţiilor prevăzute de prezenta lege şi aplică sancţiuni corespunzătoare. Sesizările se pot depune la Registratura Generală a DGFP Bihor.