Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Bihor anunţă solicitanţii bihoreni (persoane fizice) care au depus dosare de finanţare nerambursabilă pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, în cadrul programului Programul Casa Verde, că, până la data de 22 octombrie, au fost evaluate primele 215 dosare de către Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti (AFM), celalalte cereri urmând a fi onorate pe măsura validării de către AFM.

Astfel, potrivit datelor APM Bihor, numărul total de cereri de finanţare depuse se ridică la 865, din care au fost evaluate 215, respectiv aprobate -175. De asemenea, numărul contractelor de finanţare semnate până la aceeaşi dată este 93, al celor respinse - 40, fiind depuse 21de contestaţii, din care: 16 sunt în curs de analiză la AFM; 2 aprobate; 3 respinse. Până la data de 22 octombrie, numărul dosarelor de decontare (aflate în curs de analiză la AFM) se ridica la 26. Solicitanţii bihoreni ale căror cereri de finanţare au fost aprobate se vor prezenta la sediul APM Bihor - Oradea, B-dul Dacia nr. 25/A, cu actul de identitate, în original, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă, după următorul program: luni - joi 8.30 - 12.00, 13.00 - 16.00; vineri: 8.30 -12.00. După semnarea contractelor de finanţare cu AFM beneficiarii pot să achiziţioneze instalaţia dorită. Conform ghidului de finanţare, neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarelor de finanţare, respectiv publicarea pe site-ul AFM (www.afm.ro) a listei dosarelor de finanţare aprobată, se consideră renunţare la finanţarea aprobată. "Precizăm că listele cu persoanele acceptate sau respinse se găsesc pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www.afm.ro. Beneficiarii care se regăsesc pe lista dosarelor respinse au posibilitatea de a depune, în termen de 10 zile de la afişarea pe site-ul instituţiei (www. afm.ro) contestaţii la sediul APM Bihor sau un nou dosar de finanţare, respectând cele prevăzute în ghidul de finanţare" - ne-a precizat dl. Ovidiu Constantin Dăescu, director executiv al APM Bihor. După semnarea contractului şi achiziţionarea instalaţiei, beneficiarii finanţării trebuie să depună, până la data de 15 decembrie, la sediul APM Bihor, un dosar de decontare complet, potrivit Ghidului de finanţare publicat pe site-ul instituţiei. Ulterior verificării şi stabilirii documentelor aferente cererii de tragere, personalul AFM sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului "Casa Verde" pot efectua o vizită la punctul de lucru unde se implementează proiectul, beneficiarul având obligaţia de a prezenta toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul odată cu efectuarea controlului.