Sistemul de Garanție-Returnare - A început înregistrarea obligatorie a comercianților
Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, se face pe site-ul www.returosgr.ro și se încheie pe 28 februarie 2023.
Toți comercianții din România, care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, au o serie de responsabilități legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), care va deveni funcțional în România începând cu 30 noiembrie 2023. Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare se face pe site-ul www.returosgr.ro și se încheie pe 28 februarie 2023.
Ce este Sistemul de Garanție Returnare?
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem în care consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.
Sunt consideraţi comercianţ în scop SGR persoanele juridice care desfășoară activități de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unități care organizează evenimente, pregătesc și servesc alimente și băuturi.
Procedura de înregistrare
Pe site-ul www.returosgr.ro pot fi obţinute toate informațiile necesare pentru înregistrarea online și pașii care trebuie parcurşi. Trebuie accesată secțiunea dedicată comercianților și apoi creat un cont introducând următoarele date: datele de identificare ale societății, însoțite de o copie a certificatului de înregistrare fiscală; numele, numărul de telefon și adresa de e-mail ale persoanei de contact desemnate în relația cu administratorul SGR.
Conform HG 1074/2021, neînregistrarea în baza de date gestionată de către administratorul SGR se sancționează cu amendă de la 20.000 de lei la 40.000 de lei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.