Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri.

Guvernul a aprobat Ordonanța de Urgență privind Programul de susţinere, în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi  Antreprenoriat, a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii. Concret, prin acest program, fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an suma maximă nerambursabilă de 50.000 lei, numărul total de beneficiar estimat ridicându-se la circa 500. Bugetul alocat Programului pentru anul 2017 se constituie prin alocarea unei sume din bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, capitolul 80.01 “Acţiuni generale, economice şi  de  muncă”,  titlul  “Subvenţii” în valoare de 40.000.000 lei, alocaţia financiară reprezentând maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile. Programul susţine următoarele tipuri de activităţi: participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu; participări la misiuni economice organizate  în străinătate; crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan); realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională; participări la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe; documentare de piaţă şi alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

Pentru a beneficia de aceste fonduri nerambursabile, solicitantul va trebui să îndeplinească, cumulativ, o serie de condiţii: să fie înregistrat conform legii şi să îşi desfăşoare activitatea pe teritoriul României; să se încadreze în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii; să nu înregistreze datorii la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data depunerii cererii de înscriere; să nu fi fost subiect al unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţile aferente; să nu se afle în procedură de executare silită, închidere operaţională, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau suspendare temporara a activităţii, respectiv să nu îndeplinească criteriile prevăzute de lege pentru a fi supuse unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor lor; să nu fie consideraţi în dificultate în sensul liniilor directoare ale Comisiei Europene; produsele/serviciile să corespundă cu  profilul acţiunii la care se solicită participarea; produsele să fie fabricate în România; nu beneficiază de finanţare de la alţi furnizori de minimis pentru acoperirea aceloraşi categorii de cheltuieli eligibile; să nu folosească ajutorul pentru achiziţionarea de vehicule de transport rutier de marfuri.

De precizat că în termen de maxim 30 zile de la intrarea în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat va elabora şi supune aprobării Guvernului  Normele  metodologice de aplicare a prevederilor legale care vor cuprinde: modalitatea de accesare, sumele alocate fiecărei activităţi, modalitatea de acordare şi decontare a alocaţiei  financiare nerambursabile, procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis.