În ședința Consiliului Local Oradea de săptămâna trecută a fost aprobat proiectul de hotărâre prin care se anulează, parţial, planul urbanistic zonal, aprobat în 2006 privind terenul din ansamblul rezidenţial de pe Calea Aradului.

Terenul prevăzut în PUZ-ul respectiv a fost alocat firmei Selina pentru construirea de blocuri mde locuinţe. Prin hotărârea adoptată joi, 14 ianuarie, municipalitatea ia o parte din acel teren pentru a construi viitorul stadion. „Este vorba de acele terenuri transferate de la Consiliul Judeţean Bihor către municipiul Oradea pentru construirea stadionului”, a precizat primarul Florin Birta, care a menţionat că Selina a deschis mai multe procese pentru terenurile din zonă pe care le pierde.

Aceasta a intentat mai multe procese prin care să anuleze demersurile Primăriei pentru stadion, în ideea de a păstra terenurile dobândite în zonă, de la Consiliul Județean, pe care era prevăzută construirea de blocuri precum cele din Luceafărul. „Avem trei procese în paralel. În primul proces, firma Selina a atacat în instanţă hotărârea prin care Consiliul Judeţean Bihor a transferat la Primăria Oradea terenul pentru stadion, a pierdut în primă instanţă şi a declarat recurs. În al doilea proces, Selina a contestat în instanţă declanşarea procedurii de expropriere a suprafeţei de 20.000 metri pătraţi. În acest caz a câştigat şi Primăria a făcut recurs. În alt proces, Selina a atacat în instanţă Hotărârea de Consiliu Local de anul trecut prin care declaram interesul public pentru construcţia arenei sportive pe acel amplasament. În acest caz instanța a respins cererea firmei”, a declarat primarul Florin Birta. Până nu sunt date sentinţele definitive în favoarea municipalităţii, Primăria Oradea nu poate primi finanţare pentru construcţia viitorului stadion.

 

Act adițional

Consilierii locali au aprobat semnarea unui act adițional la acordul de asociere pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad prin care se introduce, pe lângă studiul de fezabilitate, şi realizarea proiectării în procedura de licitaţie.

Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Bihor și CJ Arad au semnat în cursul anului trecut un acord de asociere pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad. De asemenea, există și un protocol prin care fiecare dintre părți vine cu o sumă de aproximativ 1 milion de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate.

„Pentru a urgenta și mai mult acest proces, se modifică acest protocol și introducem inclusiv proiectarea în cadrul acestui protocol. În momentul în care vom lansa procedura de actualizare a studiului de fezabilitate, va fi trecut în cadrul licitației și realizarea proiectului cu o clauză suspensivă că nu vom veni cu bani în plus pe care să-i punem la acest proiect și că dacă va câștiga finanțarea europeană care va fi depusă pe POIM, atunci proiectul va fi plătit din acea finanțare. Deci nici cele două primării, nici Consiliile Județene nu-și modifică cota de cofinanțare de 1 milion de euro, doar se va licita inclusiv proiectul”, a precizat primarul Florin Birta.

Conform proiectelor, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.

Totodată, acest drum expres ar urma să fie legat de autostrăzile A1 și A3, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara.