Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, a făcut marți, 26 septembrie, o vizită pe șantierul Centurii Beiuș, unde a verificat stadiul lucrărilor, alături de primarul municipiului, Gabriel Popa. Proiectul a ajuns la un stadiu fizic de 35%.

„Până în prezent au fost montate 95 de grinzi la poduri și pasaje, din totalul de 336, iar pe anumite porțiuni din centură a început turnarea stratului de balast stabilizat. Peste acesta se va așterne primul strat de asfalt, binder, iar apoi stratul de uzură final. Începute în februarie 2023, lucrările la Centura Beiușului sunt complexe. Sunt în construcție două viaducte peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane. În total, se vor folosi 2 milioane de tone de material de umplutură”, a explicat Mircea Mălan.

Centura Beiuș are o lungime de 7,3 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile - 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare - 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului - 2 x 1,70 metri.

Contractul cu Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt a fost semnat în data de 2 februarie a.c. Valoarea contractului este de 269.464.711,29 lei, fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție „Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș” a fost stabilită la 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a acestora (17 februarie 2023).

În aceste zile va fi emis și ordinul de începere a lucrărilor la Etapa II a Centurii Beiuș, care va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani, și două benzi, câte una pe sens. Drumul va face legătura între Centura Beiuș - Etapa I și DJ 764 Beiuș - Roșia - Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș. Odată cu aprobarea noilor indicatori, valoarea lucrărilor ajunge la 15.589.851,59 lei, fără TVA.

Centura Beiuș Etapa I + Etapa II va avea în total o lungime de 9,33 de kilometri. Constructorii sunt: Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt și Etapa II: Drum Asfalt (Leader) și Ile Viorel Construct.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 - 2020, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.