În cartierele din Oradea - Încă 100 de insule pentru deșeuri menajere
Pe lângă cele 275 de insule supraterane încasetate, cu câte 5 containere pentru toate fracțiile de deșeuri menajere, achiziționate de către municipalitate, Oradea ar putea beneficia de încă 100 de astfel de insule.
Consilierii locali orădeni au aprobat în unanimitate, în ședința de îndată de joi, 20 aprilie, proiectul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI), care prevede participarea la apelurile de proiecte ale Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.
În cadrul primei runde de depunere a proiectelor lansată în luna septembrie 2022, Oradea a aplicat pentru finanțarea a 275 de insule supraterane încasetate cu 5 containere, iar în luna februarie a anului în curs a fost acceptată finanțarea proiectului „Dezvoltare, modernizare și completare a sistemului de management integrat al deșeurilor municipale la nivelul municipiului Oradea”, prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
„La primul apel, Primăria Oradea a depus solicitare pentru 275 de insule ecologice, pentru care au fost semnate deja contractele de finanțare. La ministerul de resort au mai rămas bani pentru acest proiect, iar noi am considerat că pentru orădeni este important să avem alte 100 de insule ecologice în oraș. Cred că acest proiect este important pentru Oradea și, dacă mai puteam accesa încă 100 de astfel de incinte, trebuia să facem orice să obținem aceste fonduri”, a afirmat primarul Florin Birta.
Insulele ecologice supraterane încasetate cu 5 containere de câte 1,1 mc pentru toate fracțiile – biodegradabil, rezidual, sticlă, plastic și metal, hârtie și carton vor fi așezate pe amplasamente gata pregătite pentru instalare și fiecare insulă va deservi minimum 200 de locuitori, cu acces asigurat pe bază de cartelă electronică.
Noile containere vor fi amplasate în toate cartierele din oraș și vor fi protejate anti-vandalism, precum și împotriva accesului neautorizat, fiind dotate cu acces digitalizat pentru persoanele fizice arondate.
Proiectul a fost depus de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, valoarea lui fiind de 9.606.037 lei cu TVA, din care municipalitatea va plăti TVA-ul aferent, respectiv cheltuielile neeligibile.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.