Până în data de 5 iunie, 117 garaje trebuie eliberate de către utilizatori pentru ca municipalitatea să poată amenaja, în locul lor, parcări de domiciliu. Potrivit Primăriei Oradea, nu toți s-au conformat notificărilor primite.

„Pentru ca toți cetățenii să poată avea acces nelimitat la domeniul public din arealul aglomerat al cvartalelor de blocuri, au fost emise notificări către utilizatorii garajelor, să le elibereze, respectiv să-și recupereze orice element constructiv pe care-l pot refolosi.

Aceste notificări au fost emise în baza Hotărârii Consiliul Local al Municipiului Oradea nr. 316 din 2021. Termenul până la care s-a solicitat eliberarea garajelor este 5 iunie 2022. Potrivit verificărilor realizate cu privire la modul de conformare, s-a constatat că nu toți utilizatorii se conformează notificărilor primite”, a anunţat Primăria Oradea.

De luni, „pentru asigurarea amplasamentelor necesare realizării lucrărilor de reparații la accesele dintre blocuri și pentru amenajarea de spații de parcare”, vor fi emise, acolo unde va fi cazul, acte administrative, respectiv Dispoziții ale primarului pentru desființarea acestor edificate.

În această etapă, sunt vizate spre desființare 117 garaje situate în următoarele zone: str. General Magheru nr. 10 (14 garaje), str. Republicii  nr. 51 (20 de garaje), str. Ștefan cel Mare nr. 2 - 4 (30 garaje), str. Petru Rareș (6 garaje), str. Aluminei (47 de garaje).

„În perioada următoare, municipalitatea va întreprinde și alte activități ce vizează eliberarea terenurilor dintre blocuri, cu afectarea garajelor încă existente, în vederea amenajării parcărilor de domiciliu. Pe această cale se solicită utilizatorilor care încă nu au dat curs notificărilor autorității publice să se conformeze, în scopul realizării lucrărilor de amenajare. Totodată, Primăria Oradea mulțumește acelor cetățeni – deținători de garaje, care au înțeles să colaboreze și să sprijine efortul administrației locale”, menţionează municipalitatea orădeană.