În jur de 150 de persoane au participat marți, la ora 19.00, la festivitatea de deschidere a programului „Generatia Tech”. Acesta își propune să îi ajute pe tineri să deprindă competențe digitale, să dezvolte noi abilități prin care să contribuie la dezvoltarea locală.

Tinerii viitorului trebuie să învețe să folosească instrumentele viitorului, cam acesta ar fi scopul programului derulat de Digital Nation și Google, care a început oficial marți, la Ramada.

„Evenimentul marchează lansarea unui program în care 400 de tineri din Bihor vor învăța programare și competențe digitale. Programul nostru începe cu partea de mentorat unde specialiști de la București îi vor ajuta pe tineri să se perfecționeze, apoi venim cu o parte de proiecte în care invităm companiile locale și regionale din Bihor să se alăture și să dea microproiecte către echipele pe care noi le formăm, astfel încât ele să lucreze, practic și aplicat, pe nevoia din piață. Este un program în premieră în România, se întâmplă acum în Neamț, Alba și Bihor și vrem să îl extindem de anul viitor și în alte regiuni. Programul se va repeta în fiecare an, în 2019, în Bihor, vom aduce noi specializări. Vrem ca Oradea să fie unul din centrele de tehnologie și digitalizare în care oamenii învață, dobândesc abilități și aplică în proiecte locale și naționale. Încercăm să mulăm programele pe necesarul din regiune. Stăm de vorbă cu companii și în funcție de ce softuri sunt acolo, încercăm să ne adaptăm. Nu este atât de important programul, cât abilitatea și dexteritatea pe care tinerii o vor dobândi lucrând pe un obiectiv practic. Vom amenaja un hub în centrul orașului Oradea, la care vor avea acces tinerii din program, antreprenorii și companiile locale. Important este să se întâlnească și să discute unii cu alții. Pentru primul an, finanțarea este de 700 de mii de euro, iar finanțarea alocată regiunii este susținută de Google, printr-un grant de jumătate de milion de dolari”, a spus, pentru CRIŞANA, Paul Apostol, fondator Digital Nation.

„Sunteți media celor 5 oameni cu care petreceți cel mai mult timp!”

Festivitatea de deschidere a început la ora 19.30 și s-a bucurat de prezența viceprimarului Florin Birta și a lui Dan Oros, director de marketing la Google România. Florin Birta a vorbit despre proiectele prin care municipalitatea încurajează IT-ul, cum este „Realizează-te în Oradea” prin care oferă burse şi bani elevilor şi studenţilor care aleg o facultate din domeniul IT și despre avantajele digitalizării implementate de Primărie, cum ar fi debirocratizarea, reducerea cozilor de la ghișee și îmbunătățirea relației cu cetățenii. „Suntem între Cluj-Napoca și Timișoara, centre care au început de mult să susțină IT-ul, și trebuie să îi prindem din urmă”, a spus viceprimarul.

Surpriza cea mai plăcută a fost apariția și discursul directorului de marketing la Google România. Un tânăr din Marghita care vine de câteva ori pe an în Oradea și care este, conform fondatorului Digital Nation, Paul Apostol, dovada clară că munca şi ambiţia, plus cunoștințele, care pot fi dobândite oriunde, pot face diferența.

„Eu sunt din Marghita și Oradea îmi este foarte aproape de suflet. Văd în fiecare an cum se dezvoltă orașul și mă bucur că face pași importanți și în IT. Trebuie să știți că astăzi majoritatea joburilor necesită sau vor necesita competențe digitale și de aceea este foarte bună implicarea voastră. Apoi, veți lucra în echipe și eu cred cu tărie că fiecare dintre noi este media celor 5 oameni cu care petrece cel mai mult timp. Mă bucur că veți cunoaște oameni noi și veți experimenta lucruri noi. Îmi doresc să faceți din Oradea un oraș cât mai fain pentru că eu, de câte ori vin acasă, mă minunez de cum evoluează acest oraș”, a spus Dan Oros, printr-un apel video proiectat în fața sălii.

Conform organizatorilor, 460 de tineri din Bihor au aplicat pe platforma Digital Nation. Vor trece printr-un proces de selecție care nu-i va elimina, le va fi doar evaluat nivelul și în funcție de acesta se va adapta curricula, nivelul și dificultatea. Programul durează 12 luni și are trei etape: teorie, practică ușoară și practică avansată, unde vor lucra pentru un beneficiar. După cele 12 luni, tinerii pot rămâne în comunitate să se implice în proiecte mai complexe, să-și facă un start-up sau să intre pe specializare nouă ori pe aceeași specializare, dar la un nivel mai avansat. Cursurile se vor ține, în proporție de 80% on-line, cu mentori din București și Cluj, și 20% off-line, în diverse locații cu care Digital Nation este în parteneriat. 

Programul este unul național, implementat și derulat de Digital Nation, în parteneriat cu Google și Ministerul Educației Naționale.