Cadrele didactice învăţate să facă faţă stresului
În această săptămână, s-a încheiat proiectul "Dincolo de emoţii şi stres" iniţiat de către Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1, în colaborare cu Asociaţia Română de Psihologie Comunitară, Societatea Civilă Profesională de Psihologie şi Casa Corpului Didactic. O ultimă dezbatere a avut ca temă reprezentarea socială a dascălului în comunitate.
Stresul, numit epidemia secolului XXI provoacă pierderi financiare majore prin absenteism, scăderea productivităţii, fluctuaţie de personal, cheltuieli medicale, cheltuieli juridice şi joacă un rol critic în afecţiunile cardiace, neurologice sau emoţionale, perturbând sistemul imunitar. Pentru reuşita profesională şi starea de bine personală, este necesară o bună autocunoaştere precum şi păstrarea unui echilibru. În orice unitate educativă, starea cadrele didactice, motivaţia precum şi o bună relaţionare cu elevii şi părinţii acestora, precum şi relaţionarea în grupul de cadre didactice sunt esenţiale atingerii obiectivelor propuse la fiecare început de an şcolar. Astfel, prin proiectul "Dincolo de emoţii şi stres" se doreşte să se atragă atenţia asupra efectelor distructive ale stresului, să prevină starea de burn out şi, implicit, să contribuie la menţinerea unei atmosfere propice şi pozitive în locurile noastre de muncă. Printre activităţile propuse se numără şi cursul la care au fost invitate 25 de cadre didactice prin care s-a urmărit să se identifice factorii de stres şi să înveţe tehnici eficiente de reducere şi control al stresului. „S-au conturat direcţii de acţiune, întrucât proiectul se doreşte a fi un preambul pentru o intervenţie psiho-socială", ne-a precizat Amalia Hodişan din partea Societăţii Civile Profesionale de Psihologie.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.