Proiectul „Competențe în proiectarea aplicațiilor, o șansă pentru viitor” se va derula în perioada 2020-2022, la CN „Avram Iancu” Ștei, a cărui conducere este compusă din prof. Cristian Andru, director, Emanuel Coroiu, director adjunct, și Mihaela Zaha, consilier educativ.

Proiectul Erasmus+ nr. 2020-1-RO01-KA102-078865, cu un grant de finanțare în valoare de 78.182 euro, se adresează unui grup țintă de 32 de elevi din clasa a XI-a A cu profil real, specializarea matematică-informatică. În instituția de învățământ șteiană, proiectul a fost recent lansat, fiind respectate toate normele sanitare impuse, iar echipa de proiect, compusă din Cristian Andru, Emanuel Coroiu, Simona Crișan, Mihaela Zaha, Cornelia Frai, Luminița Andru, Alina Ban, Alina Niculae, a dat dovadă de foarte multă operativitate. Astfel, prima selecție a celor 16 elevi va avea loc în luna decembrie a acestui an, pentru ca a doua selecție să fie planificată în luna octombrie 2021. Datele selecției pot varia în funcție de evoluția pandemiei de Covid-19 în România și țările partenere. Dintre obiectivele proiectului, amintim: crearea și dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, pentru 32 de elevi, clasa a XI-a, din anii școlari 2020-2021 și 2021-2022, prin crearea de proiecte sau programe, care corespund standardelor stabilite de firmele de profil în scopul facilitării tranziției de la școală la locul de muncă; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme europene din domeniul IT, prin care școala se adaptează la cerințele de pe piața muncii europene, să intensifice cunoștințele elevilor despre funcționarea acestor firme, despre rolurile îndeplinite în cadrul firmelor și să le faciliteze mobilitatea profesională; dezvoltarea personală a celor 32 de participanți prin formarea unui comportament profesional, sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi, perfecționarea utilizării limbii engleze, îmbogățirea nivelului cultural. Sunt vizate rezultate materiale: 32 de lucrări practice care vor putea fi folosite ca bibliografie la susținerea atestatului profesional de clasa a XII-a; 2 jocuri educative despre învățarea literelor și cifrelor; 32 de prezentări PPT despre aplicațiile realizate în perioada de stagiu; un ghid de bune practici; un tutorial cu pașii de implementat în realizarea aplicațiilor gamming; o pagină de Facebook a proiectului, dar și rezultate la nivel de achiziții: îmbunătățirea cunoștințelor, competențelor avansate despre programarea orientată pe obiect, despre dezvoltarea aplicațiilor gamming a membrilor grupului țintă; îmbunătățrea competențelor lingvistice, dezvoltarea spiritului de lucru în echipă, de lucru într-un mediu concurențial la standarde europene, cunoașterea altor modele economice, sociale și culturale. Organizațiile de primire sunt Ideas Granada, Informatica Reparnet Granada, Spania și L. Lazarou CTC Paphos, Cipru, iar parteneri intermediari MEP Europrojects Granada, Spania și Organization for Promotion of European Issues Paphos, Cipru. Formarea profesională a elevilor este planificată în două fluxuri, primul în care 16 elevi vor merge în Paphos, Cipru, în luna martie 2021, iar grupul de 16 elevi care va merge în Granada, Spania, este planificat pentru luna decembrie 2021. Evident, datele mobilității de formare profesională pot varia în funcție de evoluția pandemiei de Covid-19 în România și în țările partenere.