La finalul lunii octombrie a.c., a avut loc a doua mobilitate a proiectului educativ „Educația emoțională și impactul acesteia asupra formării profesionale a viitorilor profesioniști în educație”, realizat de către profesori și elevi ai Colegiului Naţional „Iosif Vulcan” Oradea în parteneriat cu profesorii și elevii de la profilul pedagogic al Colegiului Național Pedagogic „Gh. Lazăr” Cluj-Napoca.

Scopul comun al proiectului a fost formarea unei noi generații de educatori/ învățători care să dovedească conștiința de sine, încredere în sine și autocontrolul emoțiilor și al impulsurilor supărătoare, care să fie capabili de empatie și care să pună accentul pe dezvoltarea personală a copiilor, în vederea obținerii unor performanțe școlare îmbunătățite. Activităţile cuprinse în calendar au fost diverse, de la ateliere de dezvoltare personală a viitorilor profesioniști în educație până la pregătirea și susținerea activităților de dezvoltare socio-emoțională în cadrul practicii pedagogice la școală și grădiniță de către clasele implicate din cadrul celor două unități de învățământ. În cadrul mobilității de la Oradea accentul a fost pus pe prezentarea activităților de dezvoltare socio-emoțională desfășurate la preșcolari și școlari mici și a exemplelor de bune practici în predare. Gazdele, director prof. Martin Simona  și echipa de proiect formată din prof. Popa Teodora, prof. Beltechi Lioara, prof. Negruț Margareta, psiholog școlar prof. Levai Mihaela, prof. Dima Felicia și prof. înv. primar Duma Maria, au dovedit dăruire și implicare în implementarea activităților, fiind atât absolvenți ai acestei școli, cât și cadre didactice cu experiență în îndrumarea și consilierea elevilor de la clasele cu profil pedagogic. Implicarea efectivă în activități au realizat-o elevii din  clasa a XII-a A profil pedagogic de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” și clasa a X-a B - profil puericultori, iar invitații lor au fost elevi din clasele a XII-a A, clasa a XII-a B, clasa a X-a A și XI-a A - profil pedagogic, de la Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca, însoțiți de către profesorii din echipa de proiect: prof. Ivașcu Lidia, prof. Câmpean Ioana, prof. Meseșan Nicoleta și cons. școlar Topan Carmen. Și tot cu ocazia acestui schimb de experiență, pentru a creşte abilitățile de comunicare la nivelul grupului de elevi şi pentru a realiza o imersiune culturală în patrimoniul local orădean, s-a desfăşurat o activitate numită Oradea Heritage Hunt - o vânătoare de obiective culturale ale orașului prin intermediul aplicației ACTION BOUND - ai cărei protagoniști au fost elevii clujeni, îndrumați de către colegii lor orădeni. Implementarea proiectului a presupus realizarea unor activități motivante, crearea unor oportunități și posibilități pentru formarea unei noi generații de educatori/ învățători care să fie încrezători în sine, capabili de autocontrol, de empatie și care să se focalizeze pe dezvoltarea personală a noilor generații de școlari mici, în vederea obținerii performanțelor dorite. În ceea ce privește impactul proiectului asupra participanților, s-a observat, în urma evaluărilor, o dinamizare a activităților prin introducerea unor noi abordări ce privesc dezvoltarea emoțională, o diversificare a metodelor de predare, cu accentul pe evidențierea componentei afective a personalității și, nu în ultimul rând, o facilitare a învățării școlare.