Despre patrimoniul cultural și civism, prin proiecte Erasmus+
Recent, prof. Ioana - Lăcrimioara Rada ne-a prezentat rezultatele participării echipei Colegiului Național „Samuil Vulcan” Beiuș la un nou proiect Erasmus+. Intitulat, Caring for different cultures in a united Europe, acesta este un proiect de parteneriat la scară mică, din domeniul educație școlară și are numărul 2022-1-BE02-KA210-SCH-000081870.
În calitate de coordonatoare a proiectului la nivelul unității de învățământ, prof. Ioana-Lăcrimioara Rada a mai precizat că temele abordate în cadrul acestui nou demers de colaborare europeană au fost patrimoniul cultural, identitatea, cetățenia și valorile europene, creativitatea, arta și cultura. Cât privește partenerii vulcaniștilor beiușeni, aceștia sunt din Belgia (GO! Atheneum Geel - coordonator), Portugalia (Agrupamento de Escolas de São João da Talha) și Turcia (Abdulkerim Bengi Anadolu Lisesi Tarsus-Mersin).
Cu o perioadă de implementare de 18 luni (1 ianuarie 2023 - 30 iunie 2024), proiectul Erasmus+ Caring for different cultures in a united Europe, cuprinde cinci mobilități dintre care deja s-au desfășurat două: cele din România (24-27 aprilie) și Turcia (23-26 octombrie). În calendarul proiectului sunt programate încă două mobilități cu prezență fizică - în Portugalia (martie 2024) și Belgia (aprilie 2024) - și una virtuală, care va avea loc anul viitor, în mai.
Echipa vulcanistă participantă la recenta mobilitate din Turcia a fost formată din doi profesori însoțitori (Ioana-Lăcrimioara Rada și Dorin-Mircea Rotar) și trei elevi din clasa a X-a B, profil matematică-informatică. Denumită „Legende, muzică, folclor”, activitatea din Turcia le-a oferit beiușenilor și partenerilor acestora belgieni, portughezi și turci ocazia să popularizeze câte două legende din țara de proveniență. Acestea au fost prezentate sub forma unor materiale PowerPoint și a unor mici piese de teatru puse în scenă de echipe mixte, formate din toți participanții la mobilitate. În plus, echipele prezente în Turcia au expus postere care ilustrează obiective importante din orașele în care sunt amplasate școlile partenere. După cum preciza interlocutoarea noastră, prof. Ioana - Lăcrimioara Rada, programul de activități a mai cuprins: „atelier de dans, atelier de pictură/desen, crearea unui eBook care conține cele opt legende - bazele eBook-ului fiind puse chiar în timpul mobilității din Turcia, o seară turcească, vizite culturale (Tarsus, Mersin și Cappadocia)”.
Elevii din echipa vulcanistă au considerat utilă prezența lor la mobilitatea din Turcia: „Pentru mine, experiența din Turcia a reprezentat o oportunitate de a interacționa cu noi culturi, de a cunoaște noi oameni și de a crea amintiri memorabile. Activitatea mea preferată din cadrul mobilității a fost vizitarea orașului Mersin, deoarece am ajuns și la muzeul local, am avut contact cu marea și am pășit pentru prima dată într-o moschee”. (Luca Lobonț, clasa a X-a A, profil matematică-informatică)
„Tot ce am trăit în această mobiliate a fost foarte frumos, dar cel mai mult mi-a plăcut ziua de miercuri, când a avut loc cina festivă. Am simțit că atunci a fost momentul în care am interacționat cel mai mult cu ceilalți elevi și am putut împărtăși toate momentele trăite, am auzit perspective diferite și opinii complexe despre ceea ce a însemnat această experiență. În acea seara ne-am simtit foarte bine.
Înainte să plecăm acasă, profesoara elevilor din Turcia ne-a întrebat cum ni s-a părut această experiență și dacă vom rămâne prieteni. Un răspuns pe care nu îl voi uita prea curând a fost: Nu doar prieteni! Acum suntem o familie!” (Ștefania - Ioana Cata, clasa a X-a A, profil matematică - informatică)
Comentarii
Nu există nici un comentariu.