Gala absolvenţilor F.A.V. Oradea
Superlative şi vernisaj
Miercuri, 9 iulie, Muzeul Ţării Crişurilor a fost gazda primitoare - ca de fiecare dată în ultimii patru ani - a Galei diplomelor absolvenţilor Facultăţii de Arte Vizuale Oradea. Directorul instituţiei muzeale şi amfitrionul manifestării, dr. Aurel Chiriac, a "prefaţat" această sărbătoare a junilor absolvenţi, după care au cuvântat - lăsându-se purtaţi, pe bună dreptate, de "vria" superaltivelor -, decanul F.A.V., conf. univ. Cornel T. Durgheu, precum şi alte două cadre universitare care le-a îmbogăţit actualilor absolvenţi mintea şi sufletul, de la catedră, Mariana Zintz şi Ramona Novicov (care au şi vernisat expoziţia cu lucrările absolvenţilor). După cum spunea dl decan, "Cetatea medievală a Oradiei este o Casă a artei, un spaţiu cultural naţional, de unde pleacă acum spre vâltoarea vieţii absolvenţii specializărilor de la clasele de Sculptură, Pedagogia Artei, Design industrial, Design vestimentar, Arte textile. Lucrările lor, expuse aici, la Muzeu, sunt dovezile remarcabile ale talentului şi dăruirii lor. Felicitări şi urări de izbândă tuturor!"
Iată câteva nume de absolvenţi ai Artelor Vizuale orădene, despre care, fără îndoială - dacă-şi vor urma cu tenacitate vocaţia, vom mai auzi: Anca Popescu-Raţiu, Iacob Ingrid, Marius Moldovan, Cornelia Bulzan, Romeo Ilisie, Cătălin David, Lajtos Eva, Buss Silvia, Gal Laszlo, Siserman Ioana, Gabriel Bodiş, Bako Kinga, Szentmiklosi Istvan, Sarkadi Csaba. După ce pocniturile de la sticlele de şampanie şi-au mai stins ecoul, a urmat, în grădina instituţiei-gazdă, prezentarea celor şapte lucrări de diplomă - concretizate în tot atâtea colecţii - ale absolvenţilor secţiei de Design vestimentar a F.A.V.
Un spectacol de ţinută, cu... ţinute vestimentare
Prima dintre cele şapte "magnifice" - coordonate de cadrele universitare Vioara Bara şi Amalia Jude (ale cărei manechine de la "Art & Fashion" au prezentat colecţiile vestimentare) - a fost Laura Muşet. Colecţia ei, intitulată "Della Tores", s-a remarcat prin arabescuri subtile în negru, gri şi albastru. A urmat Beata Forwit (colecţia "Vizibil - invizibil"), care a preluat, cu bun gust, sugestii din vestimentaţia chineză şi japoneză, alternând albul cu negrul ("yng" şi "yang"). "Camuflaj SS" s-a numit colecţia absolventei Corina Mascaş, lucrările ei afirmând cu o dezinvoltură niţel agresivă o feminitate exhibându-şi complexele. Amalia Vesa-Sabău nu s-a lăsat mai prejos, cu colecţia "Nodul lui Issis", inducând ideea principiului suprem al vieţii veşnice - cu rădăcini în Egiptul antic -, prin culoarea verde, în degradeuri neostentative. Cea de-a cincea lucrare de diplomă - avându-l ca autor pe Titus Bara - a sfidat orice... convenienţă sau pudibonderie (a şi numit-o, de altfel, "Transsexualitate", nesfiindu-se să o... poreclească "spectacol-kitsch"!), cei prezenţi având prilejul să admire chiloţei, fesuleţe şi sâni fragezi lustruiţi de priviri pofticioase! Ultimele două colecţii - dar, cum se zice, nu cele din urmă - au aparţinut Georgianei Vrânceanu ("Dor de daci", veşminte "corporalizând" viziuni mioritice fetişizate) şi lui Nicolae Csaba Băican ("Alchemy" - o colecţie cu accente... avangardist-surrealiste, încercând să insinueze permanenţa căutărilor pământene, dar şi... cosmogonice). Concluzionând, se poate spune că şi această a patra Gală a absolvenţilor Facultăţii de Arte Vizuale orădene a fost o deplină reuşită. "VIVAT, CRESCAT, FLOREAT!"
Comentarii
Nu există nici un comentariu.