Inspectorul-şef este decis să renunţe la cei care nu au avut rezultate! - Directorii-paiaţe, eliminaţi!
Noul șef al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Bihor, Virgil Blage, este decis să facă, în această toamnă, curățenie în școli. Directorii vor fi evaluați, și nu doar pe bază de hârtii, iar cei care nu au fost eficienți, vor pleca.
Deși are doar o lună de când este la conducere, șeful IȘJ Bihor este decis să facă o reformă substanțială în sistem. Virgil Blage vrea ca directorii să fie evaluați obiectiv, în funcție de rezultatele obținute la examenele naționale și de calitățile manageriale, și să pună hârtiile „de care se acoperă toți” în plan secund.
„Mă declar nemulțumit și îngrijorat de numărul mare de elevi care s-au pierdut undeva pe parcurs. Este vorba despre 1.171 de elevi care au avut medii la Evaluare între 1 și 4.99, 603 elevi care au absentat, deși s-au înscris la acest examen, și 434 de elevi care nu s-au înscris deloc la Evaluarea națională. Vorbim de 2.208 elevi, adică 38,48% din totalul celor care s-au înscris în clasa a VIII-a la începutul anului. Procentul acesta, unul foarte mare, reflectă calitatea educației în școlile noastre. Dacă mă raportez la aceste cifre, cred că învățământul bihorean nu este decent, ci își dorește să fie decent. Responsabilii de calitatea învățământului sunt Ministerul Educației, Inspectoratul Școlar și directorii unităților de învățământ. Potrivit legii Educației și a Regulamentului cadru de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, responsabilitatea pentru calitatea actului educațional revine directorilor. Dacă mă uit în spate constat că, cu foarte mici excepții, toți acești directori au avut calificativul foarte bine (FB) anul trecut. Cu un corp de directori atât de bun, nu înțeleg de ce rezultatele sunt atât de slabe. Este adevărat că au și ei scuzele lor, legate de maniera în care se face selecția cadrelor didactice, metodologia de mișcare a personalului didactic, dar nemulțumirile legate de calitatea lor sunt generalizate. Nu vin doar de la noi, prin persoana mea, ci vin și de la reprezentanții administrației publice locale. Recent am avut o discuție cu primarul din Roșia. Acesta spunea că este dezamăgit de rezultatele elevilor. Se face mai multă politică decât școală. Sindicatele doar solicită drepturi și facilități pentru cadre, dar nu sunt preocupate de deprofesionalizare care are loc an de an. Nu diplomele sunt cele care conferă valoare unui cadru didactic, valoarea lor este zero, spunea domnul primar. Ne-am uitat la rezultatele de acolo și din 28 de elevi care au participat la Evaluarea națională, doar 9 au luat note peste 5. Ăsta este un exemplu. Noi vom analiza în perioada în care urmează fiecare unitate de învățământ în parte, fiecare centru, și vom decide, pornind de la fișa de autoevaluare a acestor directori, care va fi calificativul. Țin să asigur pe toată lumea că a venit momentul să ne asumăm, și să își asume și ei, responsabilitatea pentru rezultatele obținute. Va fi un început. Oamenii se vor supăra, o să le treacă, dar eu nu îmi încarc conștiința cu niște calificative care nu au niciun fel de acoperire în rezultatele obținute de elevii noștri”, a spus Virgil Blage, într-o conferință de presă organizată ieri, la sediul Inspectoratului.
Sunteți un părinte dezinformat, la Săliște de Vașcău sunt 6 absolvenți, din care 3 au dorit sa participe la Evaluarea Naționla.Îi felicitam pe toți absolvenții noștri!
problema mare la vascau este acea asa zisa directoare intrata in invatamant dupa 40 de ani care capuseaza scoala, o vede ca pe mosia ei.ea preda elevilor pana in clasa a saptea dupa care ii trece doamnei celelalte sa isi asume rezultatele.absentii sunt tigani care nu vin la scoala.aceasta directoare trebuie demisa urgent dar sa nu se faca greseala sa fie inlocuita cu acel invatator mega incompetent titularizat de ea cu 253...pt ca nu stie cum il cheama cu buletinul in mana...ati distru scoala
Totul e doar fictiune . De ce? Exista doua situatii: una fictiva, ireala si una reala. 1. Situatia fictiva, cea raportata :Promovablitate Vascau 66% iar la Saliste de Vascau 100%. La scoala din Vascau elevi prezenti si doar 4 au avut rezultate peste 5 la cele doua probe. La Saliste de Vascau au fost 3 elevi la evaluare si au promovat toti cu note bune, peste 5. 2. Situatia reala, adevarata,: La Vascau au fost 9 absolventi ai clasei a VII-a din care 3 nu s-au prezentat iar din cei 6 prezenti au promovat 4 Raportat la nr de elevi, 6, la cat de simple au fost subiectele, cred ca trebuia sa fie o promovabilitate de 100% Absolventi la clasa a 8-a la saliste au fost 9. Doar 3 au fost prezenti la capacitate. Asadar promovabilitate reala 33%. La Vascau au fost 9 absolventi din care s-au prezentat la capacitate 6. Promovabilitate reala 45-50%. De subliniat faptul ca la disciplina Limba romana profesoara are Gradatie de merit si a predat elevilor de la Vascau vreme de 4 ani. De asemenea la disciplina Matematica cadrul didactic s-a ocupat de elevi vreme de doi ani dintre care unii au fost chiar meditati in particular. Intrebareile sunt urmatoarela: Cum, tu, cadru didactic, cu vechime, cu experienta, cu gradatie de merit sa nu fii in stare sa ii treci de nivelul notei 5 pe cei 9 elevi? Atat Vascau cat si Saliste de Vascau? De ce nu i-ati dus la examenul de capacitate pe toti cei 9 elevi? Va era frica de rezultate? Parintii si elevii au fost ,,sfatuiti” sa nu participe la examen pentru ca nu-l vor promova. Va meritati salariul, gradatia de merit cu o promovabilitate de 45 respectiv 30%?