Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea face parte din categoria selectă a celor opt școli din România care dețin, din anul 2009, neîntrerupt, titlul de „Şcoală Europeană”, un motiv de bucurie pentru învățământul bihorean.

 

Ediția a XV-a, 2018, a concursului naţional „Școală Europeană” și-a desemnat câștigătorii. La competiția organizată de Ministerul Educației Naționale au participat 112 unități de învățământ preuniversitar, care au derulat proiecte în cadrul programelor europene din domeniul educației și formării profesionale, iar primele 61 de școli clasate au primit titlul de „Școală Europeană”. Pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar declarată câştigătoare în cadrul Competiţiei pentru obţinerea certificatului „Şcoală Europeană”, ediţia 2018, ministerul de resort alocă 5.000 de lei.

Festivitatea de premiere pentru câștigătorii competiției a avut loc la Sala „Nicolae Iorga” a Palatului Parlamentului din București, în data de 24 mai. Din partea Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” au participat prof. Gheorghe Tirla, directorul liceului, prof. dr. Carmen Chira, coordonator de proiecte europene, şi elevul Alin-Răzvan Stefancsik. Acest rezultat încununează munca profesorilor şi elevilor, care au demonstrat că rezultatele educaţionale se pot îmbunătăţi prin proiecte europene.

„Acest titlu ne onorează, cu atât mai mult cu cât în acest an suntem singura şcoală din judeţ care a obţinut această distincţie. În acelaşi timp, ne obligă să ne menţinem la standarde europene prin perfecţionarea abilităţilor de cooperare europeană, prin implementarea experienţei dobândite în proiectele derulate, prin valorizarea competenţelor formate, prin inovare didactică. Această distincţie reprezintă un nou şi valoros succes în palmaresul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr”, un motiv de mândrie pentru elevi, cadre didactice şi părinţi”, susține conducerea școlii.

Competiția pentru obținerea Certificatului „Şcoală Europeană” se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar care au fost şi sunt implicate în programele europene din domeniul educației și formării profesionale și constă în evaluarea calității și coerenței managementului școlii, reflectat în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-a avut asupra culturii organizaționale și a ethosului școlii.