Copiii de la Şcoala 11 din Oradea au o sută de zile de când învaţă după o metodă pedagogică modernă. Moment aniversar la Şcoala 11 din Oradea. Luni s-au împlinit o sută de zile de când aproximativ 130 de copii învaţă după o metodă pedagogică alternativă modernă, care pune pe primul plan interacţiunea între elevi, profesori şi părinţi şi care are ca scop responsabilizarea şi pregătirea mai bună pentru viaţă a copiilor.

Şcoala generală 11 din Oradea este unică în România pentru implementarea metodei didactice Freinet la nivelul gimnaziului şi prima din Bihor care a aplicat această metodă educativă la nivelul învăţământului primar. În prezent, în şcoală funcţionează, pe lângă clasele la care se învaţă după metode clasice, patru clase la care se predă în metoda Freinet: două clase de a I-a (una în limba română şi una în maghiară), o clasă de a II-a şi alte două clase de a V-a (una în limba română şi una în maghiară). Cei aproximatv 130 de copii au sărbătorit luni, cu tort şi baloane colorate, împlinirea a o sută de zile de când se predă după metoda Freinet.  „Clasele alternative funcţionează normal în şcoala noastră, alături de cele care predau după metode tradiţionale. Încep să aibă însă din ce în ce mai multă căutare pentru că, deţi aveam pregătite locuri pentru o clasă, sunt deja cereri cât pentru două clase. Mai mult, noi am încercat să dezvoltăm această metodă pedagogică şi la nivelul gimnaziului astfel încât copiii noştri să aibă continuitate şi să poată merge până în clasa a IX-a pe acestă metodă. La finalul gimnaziului, copiii acumulează şi cunoştinţele pe care le acumulează cei cărora şi se predă după metoda tradiţională dar şi altele în plus.", a declarat pentru Crişana, Adelina Iacob directorul Şcolii 11 din Oradea.

Clase cu preşedinţi şi secretari

Chiar dacă metoda pare nouă pentru România ea se practică cu succes de decenii bune în Occident. „Şi în România (Timişoara, Bacău, Arad) există şcoli care au clase la care se lucrează după metoda pedagogică Freinet. Important este că am avut deschidere la Inspectoratul Şcolar Bihor care ne-a ajutat să implementăm această metodă", spune Adelina Iacob care mai susţine că metoda pedagogică este foarte simplă: „În această metodă importantă este „viaţa clasei". Aceasta are nişte structuri care iau decizii: consiliul clasei, preşedintele clasei (se schimbă prin rotaţie în fiecare săptămână) şi un secretar. Astfel, copiii îşi asumă roluri şi au responsabilităţi ceea ce îi va ajuta să se integreze mai bine în viaţa care va urma după terminarea studiilor. Ei iau decizii cu privire la activitatea orelor de curs, a conţinutului acestora, a problemelor pe care le au anumiţi copii, lansează proiecte sau îşi împărtăşesc anumite experienţe pe care le-au trăit". Metoda poartă numele pedagogului francez Celestin Freinet, în România fiind aplicată pentru prima dată în perioada interbelică de profesorul timişorean Emil Florescu.