Acolo unde există colaborare bună între părinți și cadre didactice și sprijin din partea administrației publice, apar întotdeauna realizări importante. La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”, această solidaritate a dus la implementarea unui proiect prin care școala a devenit prima din țară cu dotări tehnologice demne de secolul XXI.

 

Proiectul „Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri” a adus Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu” în jur de 200.000 de euro, bani folosiți pentru dotarea claselor cu calculatoare conectate la internet, videoproiectoare și table interactive. Plasarea lui pe locul I între 198 de proiecte depuse pe bugetare participativă a fost posibilă printr-un lobby intens și implicarea masivă a părinților care și-au dorit ca micuții lor să învețe în condiții demne de școlile din Occident.

„Tehnologia implementată vizează mai mult de 1.000 de elevi, 60 de cadre didactice, personal nedidactic și didactic auxiliar, conferind posibilitatea de a evolua în concordanță cu abilitățile, preocupările și nevoile noii generații”, a spus profesoara Monica Ani, în cadrul unei conferințe de presă desfășurată săptămâna trecută la Școala Bălcescu, la care au mai participat viceprimarul Florin Birta, directorul Gheorghe Troie și Paul Floruța, managerul firmei care s-a ocupat de implementarea proiectului.

„Pe tabla interactivă pot fi proiectate aplicaţii sau pagini de internet, care îi ajută pe copii să înveţe, iar profesorii pot preda lecții cu materiale de pe stick, internet, e-mail. Copiii pot scrie, desena, colora, pot încercui răspunsurile corecte la teste. Este utilă dar și atractivă în același timp”, a spus Paul Floruța.

Au fost achiziţionate 42 de calculatoare, 40 de table interactive, 40 de videoproiectoare, 6 imprimante multifuncţionale, 55 de căşti cu microfoane pentru laboratorul de informatică şi un sistem de sonorizare mobil. S-a realizat o pagină de web (încă în lucru) și o platformă managerială – catalog on-line prin intermediul căreia părinții pot afla imediat ce note primesc copiii sau când absentează, fie intrând pe pagină, fie direct, pe telefoanele mobile.

La acestea se adaugă și 15 table magnetice, sisteme de culisare, accesorii (20.000 de lei), plătite din banii adunați de părinți prin intermediul asociațiilor din școală.  

„Dacă aș fi elev în zilele acestea, m-aș bucura de o astfel de investiție. Mai puțin de catalogul electronic”, a glumit Florin Birta, care a mai adăugat că își dorește ca toate unitățile școlare din Oradea să fie dotate cu mijloace tehnice asemănătoare.  

Alături de Monica Ani, din echipa care s-a ocupat de proiect au mai făcut parte Alina Zaha, Stela Tăut și Alina Deliman.