Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, miercuri o nouă structură a anului școlar. Se renunță la semestre și trimestre și se introduce anul școlar cu cinci module de învățare.

Alte premiere sunt renunțarea la teze și introducerea unei săptămâni „mobile” de vacanță, în luna februarie. Ministrul nu a oferit nicio explicație cu privire la cauzele sau beneficiile pe care le vor aduce aceste modificări.

Propunerea agreată, spune Cîmpeanu, după consultări, a fost ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare. După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanță, spune ministrul. Săptămâna 24 - 30 octombrie va fi prima vacanță, acordată tuturor elevilor și preșcolarilor.

După această vacanță, de la finele lunii octombrie, urmează modulul al doilea de învățare, care se va derula până în preajma Sărbătorilor de iarnă. Urmează cea de-a doua vacanță, din 23 decembrie până pe 8 ianuarie. Apoi urmează modulul al treilea, cu începere din 9 ianuarie.

„Modulul al treilea se va derula până în luna februarie, când vine cea de-a treia vacanță, în a doua săptămână, a treia săptămână sau a patra săptămână. Decizia aparține fiecărui inspectorat școlar județean”, a spus ministrul.

După vacanța din februarie începe cel de-al patrulea modul, care se va derula până în preajma Sărbătorilor Pascale, atât catolice, cât și ortodoxe. Mai exact, vacanța va fi organizată în perioada 8 - 23 aprilie. După această vacanță urmează modulul 5, până pe 16 iunie. Cea de-a cincea vacanță este cea de vară, care a rămas să înceapă în data de 17 iunie și va dura până în prima zi de luni din septembrie, când ar urma să înceapă anul școlar 2023 - 2024.

 

„Intenționăm să renunțăm la obligativitatea tezelor semestriale!”

Tot miercuri, ministrul Educației a anunțat intenția de renunțare la obligativitatea tezelor semestriale.

„Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să renunțăm la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine, când să-și planifice aceste evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar”, a declarat miercuri, ministrul Educației.

Acesta spune că susține solicitarea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar.

„Solicită elevii și o evaluare standardizată la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiștii în științele educației îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Întrebat când se vor încheia mediile, dacă nu se vor mai da teze semestriale, ministrul a răspuns: „Sigur vom avea medii la finele anului școlar. Mediile încheiate la final de semestru aș vrea să vă atrag atenția asupra faptului că nu au avut nici relevanță și nici nu au fost folosite, deci se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs în funcție de calendar, de ritmul de predare a materiei”.

Sorin Cîmpeanu a mai spus că există un plan și în ceea ce privește componența mediilor, dar că acesta va fi anunțat după ce va fi certificat de experții în educație (Mediafax).