Opt elevi din clasa a XI-a A, specializare matematică-informatică, împreună cu profesorul însoțitor Cristian-Petru Gavriș, director adjunct al Colegiului Național „Avram Iancu” Ștei, au efectuat al doilea flux de mobilitate din cadrul unui proiect Erasmus+ în Martina Franca, Italia.

Proiectul face parte din Programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 - Formare profesională (VET), cu un grant de finanțare de 93.380 euro, beneficiar fiind CN „Avram Iancu” Ștei. Obiectivele principale ale proiectului sunt: sporirea calității și dimensiunii practice-formative în domeniul informatică prin participarea a 29 de elevi la mobilitate VET pe an școlar, pentru facilitarea accederii pe piața europeană a muncii; experimentarea de noi metode de predare-învățare-evaluare bazate pe TIC, aplicabile la nivel european, în noul context al reorganizării și orientării sistemului de învățământ către mediul on-line; consolidarea dimensiunii europene a școlii prin dezvoltarea relațiilor de cooperare transfrontalieră în vederea transferului de bune practici în materie de predare/formare și dezvoltarea resursei umane. Responsabil de proiect este prof. Cristian –Adrian Andru, directorul CN „Avram Iancu” Ștei. Acest flux de mobilitate derulat în Italia, în localitatea Martina Franca, în perioada 23 aprilie – 13 mai, a avut ca participanți opt elevi din clasa a XI-a A, specializarea matematică-informatică: Avram Andreea, Bota Alexia-Ioana, Culda Adriana-Anamaria, Isai Maria-Olivia, Mocan Flavius, Petre Șerban-Gheorghe, Todoca Flavia-Maria, Tuduce Robert-Florin. Organizația de primire a fost MG Technology, în timp ce partener intermediar a fost Cultura e Dintorni.

„În prima zi am avut parte de o primire călduroasă din partea firmei Cultura e Dintorni din Martina Franca, unde ne-a fost prezentat programul de practică, principalele atracții turistice din zona Taranto, precum și unele informații referitoare la posibilele situații de urgență. După terminarea festivității de primire, elevii au luat contact cu cele două firme unde au activat în cele trei săptămâni, foarte bine organizate. Astfel, în fiecare zi elevii au avut un program divizat în două părți distincte: în prima parte a zilei a avut loc stagiul de practică, iar în fiecare după-amiază am avut în atenție câte un obiectiv turistic din Martina Franca și din împrejurimi. În cele trei săptămâni, printre obiectivele turistice vizitate pot enumera Centrul vechi din Martina Franca (Palazzo Ducale, Basilica San Martino, Palazzo Martucci, Palazzo Marinosci); Alberobello (satul trolilor, străduțele sunt foarte înguste, casele sunt micuțe și scunde, toate văruite în alb cu acoperișurile conice din piatră. Incluse în Patrimoniul Cultural UNESCO în 1996, „trulli”, cum sunt denumite casele din piatră din Alberobello, au la bază o tehnică de construcție unică ce datează din Neolitic. Unele căsuțe mai sunt locuite, altele au fost transformate în mini-muzee și se pot vizita pentru sume modice, iar altele au fost transformate în pensiuni. Căsuțele piticilor din Alberobello au fost construite în secolul al XIV-lea); Locorotondo, Monopoli (reprezintă, pe Marea Adriatică, unul dintre cele mai active și populate porturi din regiune. Orașul său vechi caracteristic de origine medievală timpurie, suprapus pe rămășițele unei așezări mesiapetice fortificate încă din secolul al V-lea î.Hr., are vedere la mare înconjurată de ziduri înalte); Fasano (Zoosafari din Fasano și Fasanolandia este un complex turistic care include o grădină zoologică și un parc de distracții situat în Fasano, în provincia Brindisi. Zona se întinde pe treizeci de hectare și găzduiește aproximativ 3.000 de animale din 200 de specii diferite, care pot fi observate de-a lungul unui traseu auto, zoo safari). Pot afirma, fără teama de a greși, că acest stagiu a fost o reușită deplină, iar elevii școlii noastre s-au comportat remarcabil, făcând multă cinste instituției de învățământ, orașului nostru, dar și județului, pe care le-au reprezentat cu mult simț de răspundere”, a afirmat, la întoarcerea în țară, profesorul însoțitor, Cristian-Petru Gavriș, directorul adjunct al CN „Avram Iancu” Ștei. Rezultatele tangibile ale proiectului vor fi: pliante, banner (caracter permanet) – vor promova rezultatele proiectului și vor asigura vizibilitatea acestuia; două jocuri educative; un tutorial cu pașii de implementat în realizarea aplicațiilor gamming; două prezentări ale mobilității; o demonstrație practică adresată elevilor de la specializarea matematică-informatică; o pagină Facebook a proiectului.