Orădenii sunt așteptați astăzi, 13 decembrie, de la ora 19.00, în Sala de concerte „Enescu-Bartók”, la o seară simfonică de excepție, avându-l ca dirijor pe maestrul Romeo Rîmbu. Partea solistică a concertului va fi susținută de Josu de Solaun, câștigător al Concursului Internațional „George Enescu” din 2014, un important promotor al muzicii enesciene.

 

În programul acestui concert sunt înscrise lucrările: Dans macabru, op. 40, poem simfonic și Concert nr. 5 pentru pian şi orchestră în Fa major, op. 103, de C. Saint-Saëns, precum și Dansuri simfonice, op. 45, de S. Rahmaninov.

Solistul invitat, Josu de Solaun, câștigător al Concursului Internațional „George Enescu” din 2014, este un important promotor al muzicii enesciene. A înregistrat Integrala lucrărilor pentru pian, de George Enescu, pe trei CD-uri pentru Casa de discuri Naxos și Les Noces de Stravinsky, cu dirijorul Joann Falletta. Pianistul a concertat, în calitate de solist, alături de orchestre internaţionale renumite, precum: Mariinsky Theatre Orchestra, Mexico City Philharmonic Orchestra, New York Sinfonietta, Leos Janacek Symphony Orchestra. În prezent, îmbină activitatea concertistică cu cea didactică de la Universitatea de Stat Sam Houston, călătorind frecvent între New York și Houston.

„Invitatul nostru în acest concert este maestrul Josu de Solaun, câștigătorul Concursului George Enescu, secțiunea Pian din 2014, un remarcabil interpret pianist. În același timp, este un important promotor al muzicii enesciene, lucru care ne face o cinste deosebită, pentru că domnia sa propagă lucrările lui Enescu în toată lumea”, a spus Vasile Foica, directorul artistic al Filarmonicii orădene, ieri, în cadrul unei conferințe de presă.

În continuare, a luat cuvântul solistul invitat, care a afirmat următoarele: „Acest concert al lui Saint-Saëns nu este interpretat foarte des, fiind ca o pasăre rară. Este un fel de jurnal de călătorie, prin intermediul căruia spectatorii vor fi purtați prin locuri pe unde a călătorit compozitorul: Spania, Egipt, Nordul Africii etc.”

Maestrul Romeo Rîmbu a vorbit apoi despre lucrări și modul în care domnia sa abordează acest concert.

„Deși ambii compozitori fac parte din același curent, limbajul lor este foarte diferit, Rahmaninov fiind un precursor al Impresionismului. Concertul pentru pian are o atmosferă mai exotică, parcă nu spune lucrurilor pe nume, ci doar sugerează. La Dansurile simfonice, dacă prima parte a lucrării are un caracter dur, chiar milităresc, în cea de-a doua parte, există un vals care te răvășește, te întoarce pe dos din punct de vedere emoțional, iar partea a treia, în mod curios, are trimiteri la muzica spaniolă”, a explicat dirijorul Romeo Rîmbu.