Campanie Facebook privind gestionarea datelor personale - Cele şapte „porunci”
Facebook lansează o campanie de comunicare pentru consilierea numeroșilor săi utilizatori europeni în ceea ce privește gestionarea datelor personale, luni, cu câteva luni înainte de intrarea în vigoare a noii legi despre protecția online a vieții private, transmite AFP.
Oficiali ai rețelei de socializare, frecvent criticată pentru modul în care folosește datele personale ale utilizatorilor săi, au declarat pentru AFP că au pus la punct o echipă importantă de experți, designeri web și juriști pentru a se pregăti pentru această lege, la sediul său social european din Dublin.
Regulamentul general privind protecția datelor personale, o lege europeană care va fi aplicată din 25 mai, se bazează pe dreptul fundamental al oricărei persoane care se află pe teritoriu european de a beneficia de protecția vieții private și a informațiilor personale.
Legea împiedică administrațiile, companiile, asociațiile, partidele politice și terții să colecteze date personale altele decât cele necesare Aceste informații nu pot fi păstrate mai mult timp decât este necesar, iar cei care le colectează trebuie să se asigure de consimțământul clar al persoanelor interesate.
În cadrul acestei campanii, Facebook invită toți utilizatorii săi europeni să verifice opțiunile lor privind protecția vieții private din contul de pe rețeaua de socializare. Platforma online va și centraliza anul acesta toate reglementările privind protecția vieții private pe o pagină accesibilă tuturor utilizatorilor săi.
Cu această ocazie, Facebook a publicat cele șapte „principii” ale sale privind protecția vieții private, care, până acum, erau secrete.
„Suntem transparenți” și „voi sunteți proprietarii informațiilor pe care le faceți publice pe Facebook și le puteți elimina”, se numără printre aceste principii.
Potrivit noii legi, companiile deținătoare de date sunt responsabile de informațiile private pe care le colectează, trebuie să garanteze protecția și sunt obligate să anunțe rapid autoritățile competente în cazul pierderii, furtului sau divulgării, în caz contrar fiind pasibile de amenzi care merg până la 4% din cifra de afaceri globală a acestora.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.