Anastasia Soare a reușit să construiască, în două decenii, un imperiu în industria cosmetică, relatează Business Magazin într-un articol dedicat româncei care, anul trecut, s-a clasat în topul Forbes al celor mai bogate femei antreprenor din lume, care și-au construit singure afacerile.

 

Compania pe care a fondat-o a evoluat de la un salon de frumusețe închiriat la o rețea de saloane răspândite la nivel mondial, precum și la o linie de cosmetice distribuite în peste 3.000 de magazine, anul trecut. În România, brandul funcționează în sistem de franciză, prin intermediul a patru saloane în cadrul cărora se comercializează și produsele Anastasia Beverly Hills. Potrivit celor mai recente date publicate de Ministerul de Finanțe, franciza a înregistrat, în 2016, venituri de aproximativ 4,44 milioane de lei.

Recent, fondul american de investiții cu capital de risc Texas Pacific Group (TPG) a anunțat achiziția unui procent minoritar din Anastasia Beverly Hills, prin care compania româncei urmărește expansiunea globală a brandului și accesul la expertiza TPG. Detaliile cu privire la valoarea tranzacției nu au fost divulgate, însă se estimează că suma plătită ar ridica valoarea companiei la aproximativ 3 miliarde de dolari, iar averea Anastasiei Soare la 1 miliard de dolari, devansând astfel nume precum Vera Wang, Madonna sau Celine Dion.

Anastasia Soare consideră că cea mai mare realizare din cariera ei este faptul că i-a oferit fiicei sale un scop, ceva de care să fie cu adevărat pasionată: Claudia Soare este președintele companiei și, totodată, cea care a generat sporirea vânzărilor companiei, prin promovarea acesteia pe rețelele de socializare.

„Fiecare este diferit și fiecare va avea un drum propriu. Ne dorim cu toții să reușim și să ne depășim fricile. Sfatul meu pentru toți viitorii antreprenori este să nu renunțe niciodată, să înțeleagă că drumul către succes este dificil și să meargă mereu înainte”, spune antreprenoarea, după trei decenii de la emigrarea în Statele Unite și 22 de ani de la deschiderea propriului salon.

Piața globală de produse cosmetice a fost evaluată la peste 532 de miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare Orbis Research, iar previziunile reprezentanților pieței vizează o creștere de până la aproximativ 805 miliarde de dolari până în 2023, înregistrând o rată anuală de creștere de 7,14%, în intervalul 2018 - 2023.