Airbus a prezentat o nouă aeronavă, cu un design curbat, care îmbină aripile şi caroseria, menit să reducă emisiile de carbon cu aproximativ 20%, anunţă Reuters.

Compania efectuează teste de zbor cu un astfel de aparat, de 3,2 metri, numit Maveric, într-o locaţie secretă din centrul Franţei, încă de anul trecut. Aparatul a fost prezentat la Singapore Airshow. Conceptul pe care se bazează aparatul de zbor este cunoscut din anii 40 şi a fost folosit la bombardierul B-2 şi la prototipul NASA – Boeing numit X-48, cu un deceniu în urmă.

„Credem că este timpul să aducem în prim plan această tehnologie şi să studiem ce ne aduce nou”, a declarat reporterilor Jean-Brice Dumont, vicepreşedinte executiv la Airbus.

„Avem nevoie de aceste tehnologii pentru a răspunde provocărilor de mediu. Este următoarea generaţie de aeronave, studiem o opţiune”, a mai spus acesta. Dumont a precizat că este prea devreme pentru a afirma că astfel de forme ar putea fi folosite de următoarea generaţie de avioane de transport, aşteptată în 2030.

Airbus studiază acum modul în care cabina de pilotaj ar funcţionaa şi modul în care aeronava poate fi adaptată pentru aeroporturi. O întrebare fără răspuns este dacă un astfel de avion ar trebui să aibă hublouri sau ar trebui să folosească ecrane video pentru pasageri.