Senatorul Cornel Popa a adresat o interpelare ministrului Transporturilor. Potrivit lui Popa, ministerul condus de Felix Stroe plănuiește să cheltuie aproximativ 80 de milioane de euro fără TVA pe covoare și panouri fonoabsorbante, în condițiile în care sunt 1.652 km de autostradă „planificați și lăsați în aer”, inclusiv porțiunea Borș - Suplacu de Barcău.

 

„Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de act normativ în baza căruia pe șoselele unde zgomotul produs de trafic depășește anumiți parametri se vor instala covoare fonoabsorbante şi panouri fonoabsorbante, costul acestora fiind evaluat la 110,7 milioane de lei fără TVA (24,3 milioane de euro fără TVA), respectiv 131,8 milioane de lei cu TVA”, a menţionat senatorul bihorean, adăugând că, în prima etapă, pe aproximativ 113 km de șosele ar urma să fie așternut covor fonoabsorbant și pe aproximativ 24 km de șosele s-a propus montarea de panouri fonoabsorbante. Popa mai precizează că proiectul inițial a fost estimat la o valoare de aproximativ 80 de milioane de euro fără TVA şi avea în vedere așternerea de covoare fonoabsorbante pe aproximativ 600 km şi montarea de panouri fonoabsorbante pe aproximativ 24 km, finanţarea urmând să fie asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare. „Nu credeți că suntem în postura de a pune carul înaintea boilor? În acest moment, România are aproximativ 750 de kilometri de autostradă şi încă 1.652 de kilometri planificați și lăsați în aer. Personal, consider că ar fi mai important să finalizăm cât mai repede acei kilometri de autostradă planificați înainte să ne gândim la panouri fonoabsorbante, oricât de folositoare ar fi”, susţine Cornel Popa, care l-a întrebat, totodată, pe ministrul Stroe când estimează că se va putea circula pe autostradă de la Oradea la Constanţa „sau când veţi face un efort să terminaţi aşteptata şi promisa porţiune de autostradă Borş - Suplacu de Barcău, preconizată pentru începerea lucrărilor anul acesta, an care tocmai se termină?”.