Candidaţii USL pentru şefia judeţului, respectiv municipiului Oradea şi-au prezentat, ieri, politicile comune pentru viitorul mandat. Cele trei domenii selectate pentru colaborare sunt Aeroportul, parcurile industriale şi turismul.

Primul proiect comun ce va fi susţinut de cei doi liberali este Aeroportul. Conel Popa crede că prioritatea este mărirea numărului de pasageri de la 41.000 pe an la 100.000, urmând ca aici să opereze şi curse externe spre Austria/Germania, respectiv Italia/Spania. Mai mult, Ilie Bolojan a subliniat faptul că nu lipsa infrastructurii e o problemă, ci prostul management. Acesta a dat exemple alte aeroporturi din ţară, cum ar fi cel din Târgu Mureş şi Bacău, care se "bucură" de o infrastructură la fel de proastă ca Aeroportul Oradea, dar care au mult mai multe curse şi pasageri. Bolojan propune facilităţi operatorilor: reducere la tarifele de aterizare, discount pentru o frecvenţă mare a zborurilor sau reducere pentru rute/destinaţii noi. Plecarea lui Radu Ţîrle din tabără PNL-ului în cea a PD-L, aflat la acea dată la guvernare, nu a reprezentat o garanţie a obţinerii finanţării pentru reabilitarea pistei Aeroportulu. "Există două explicaţii: ori proiectul nu a fost perfect şi nu a luat punctaj maxim, ori trecerea la PDL a fost degeaba, neexistând o justificare a acestei treceri, invocând interesul judeţului", a precizat Ilie Bolojan.

Parcuri industriale la tot judeţul

Un alt proiect comun este realizarea de parcuri industriale la nivelul comunelor. Urmând exemplul municipiului Oradea, care are proiectate trei parcuri industriale, Cornel Popa promite astfel de structuri la nivelul comunelor. Candidatul USL la şefia judeţului susţine înfiinţarea a patru parcuri industriale. „Parcurile industriale trebuie multiplicate la nivelul jueţului, pornind de la Zona Metropolitană, spre inima judeţului, la nivelul comunelor", a precizat Popa. În ce priveşte turismul, candidatul pentru şefia CJ Bihor crede că acest domeniu trebuie "vândut la pachet cu municipiul Oradea". Cornel Popa susţine că interesul judeţului este să asigure o infrastructură de transport pentru ca aceste pachete turistice să fie vandabile. El propune reabilitarea traseului spre Moneasa, Barajul Leş-Stâna de Vale, Aştileu-Zece Hotare. Pentru Oradea, dezvoltarea turismului comportă următoarele componente: reabilitarea clădirilor din zona centrală, extinderea pietonalei, reabilitarea Vulturului Negru.

Cei doi liberali care candidează sub sigla USL privesc cu optimism spre o majoritate confortabilă PNL-USL, lucru care ar însemna, pentru prima dată, renunţarea la "serviciile" UDMR. "În condiţiile în care USL obţine un scor electoral care-i permite să guverneze singură, poate să guverneze singură fără nicio problemă", a asigurat Ilie Bolojan.