Primarul ale s al Oradiei, Ilie Bolojan, a făcut, ieri, publice, veniturile şi cheltuielile din timpul campaniei electorale desfăşurate de PNL la nivelul municipiului reşedinţă de judeţ. Astfel, potrivit datelor prezentate de Bolojan, veniturile din donaţii s-au ridicat la 421.903,99 lei, iar cheltuielile la 407.770,97 lei, diferenţa constituind-o comisioanele bancare.


Ilie Bolojan a precizat că sumele prezentate vizează cheltuielile făcute cu campania din Oradea atât pentru alegerea primarului şi consilierilor municipali, cât şi pentru alegerea preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor şi a consilierilor judeţeni. Noul primar al Oradiei a mulţumit tuturor celor care au contribuit la campania electorală a PNL. El a menţionat că prima persoană care a donat bani a fost o pensionară, care a contribuit la bugetul de campanie cu 400 de lei. Veniturile campaniei PNL Bihor au fost constituite din transferuri de la partid (131.903,99 lei) şi din donaţii (290.060 lei). Bolojan a precizat că PNL a primit, din donaţii, 132.400 lei în precampanie şi 290.060 în timpul campaniei. În ceea ce priveşte cheltuielile, pentru comunicaţii telefonice echipele lui Ilie Bolojan şi Radu Ţîrle au achitat note de plată în valoare de 239 de lei, pentru hrană 692,6 lei, iar pentru transport 1.285,6 lei. Cheltuielile cele mai mari au fost făcute pentru publicitate electorală. Astfel, pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale s-au plătit 80.387,95 lei, pentru publicitatea în mass-media - 203.654,92 lei, iar pentru publicitatea stradală - 39.078,65 lei. Publicitatea prin intermediul mash-urilor pe blocuri, prisme şi panouri a fost făcută prin intermediul a două agenţii specializate, care au fost plătite atât pentru tipărire, cât şi pentru rezolvarea problemei chiriei şi afişajului. Liberalii bihoreni au beneficiat de consultanţă de la o firmă bucureşteană şi de la sociologul orădean Adrian Hatos, în valoare totală de 44.000 de lei, iar pe consumabile precum tonere, hârtie, capse au plătit 2.903 lei. În ceea ce priveşte donatorii care au contribuit la campania sa, Ilie Bolojan a specificat că este vorba de aproximativ 75 de colegi din partid, cetăţeni din Oradea şi firme. Printre aceşti donatori se remarcă Gheorghe Carp - managerul Spitalului Municipal, deputatul Valeriu Boeriu, Ilie Bolojan, Romulus Cosma - consilier local, Octavian Dan - directorul Federaţiei Patronilor Bihor, Dacian Palladi - consultant, Dacian Foncea - directorul Spitalului de Pneumo-ftiziologie, Ioan Cupşa - consilier local, Zeno Ţipţer - primarul oraşului Aleşd, Mihai Manea - consilier local, respectiv firmele GIG Impex, Deme Macarale, Simbac SA, Mobila Alfa, Plastor SA, Santol SA, Victor SRL, Perind SA, Adeplast SA, Tiger Amira Com.