Executivul a aprobat, în şedinţa de sâmbătă, actele normative privind reorganizarea Cabinetului şi a aparatului de lucru al Guvernului, precum şi proiectele de hotărîri privind organizarea şi funcţionarea noilor ministere. Ministerul Economiei şi Comerţului va fi constituit prin reorganizarea Ministerului Industriei şi Resurselor, prin preluarea activităţii Departamentului de Comerţ Exterior şi a Departamentului de Politici Economice, precum şi a activităţilor privind mediul de afaceri de la Ministerul Dezvoltării şi Prognozei. Ministerul Administraţiei şi Internelor se va ocupa şi de activităţile legate de zonele defavorizate şi de parcurile industriale, atribuţii ale fostului Minister al Dezvoltării şi Prognozei, iar Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va aplica inclusiv proiectele privind asistenţa familială. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie şi Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap vor trece în subordinea Ministerului Muncii. Autorităţile de reglementare în domeniul energiei şi al gazelor naturale vor funcţiona sub directa coordonare a premierului, ca instituţii publice cu personalitate juridică, finanţate integral din venituri proprii. De asemenea, sub directa coordonare a premierului vor funcţiona şi Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, ca instituţie de interes public cu personalitate juridică în subordinea Guvernului, Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul serviciilor de gospodărire comunală, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat. Din categoria instituţiilor care vor funcţiona sub directa coordonare a premierului mai fac parte Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, care va primi finanţare din bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului, Agenţia Română pentru Investiţii Străine, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, care ar urma să fie condusă de fostul ministru al Informaţiilor Publice, Vasile Dâncu, Agenţia Naţională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, care a preluat activitatea fostului Minister pentru IMM-uri, Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, Comisia Naţională pentru Prognoză, care a preluat aceste atribuţii de la fostul Minister al Dezvoltării şi Prognozei, Institutul Naţional de Statistică, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Corpul de Control al Guvernului va fi o instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Autorităţii Naţionale de Control, iar Ministerul Tineretului şi Sportului se transformă în Agenţia Naţională pentru Sport, ca structură de specialitate a administraţiei publice centrale cu personalitate juridică, aflată în subordinea Executivului şi finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. În Secretariatului General al Guvernului va funcţiona şi Oficiul pentru Probleme Rromilor, ca structură fără personalitate juridică, coordonată de un secretar de stat. În aparatul de lucru al Executivului vor funcţiona Secretariatul General al Guvernului, aparatul de lucru al prim-ministrului, departamentul pentru Analiză Instituţională şi Socială, precum şi Departamentul purtătorului de cuvânt. Din aparatul de lucru al Guvernului vor face parte, de asemenea, şi departamentele pentru relaţia cu Parlamentul, pentru relaţii interetnice şi pentru românii de pretutindeni. Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul, condus de ministrul-delegat Acsinte Gaspar, va funcţiona ca structură cu personalitate juridică în aparatul de lucru al Guvernului, activităţile sale urmând să fie finanţate prin bugetul SGG. Departamentul pentru Analiză Instituţională şi Socială, Departamentul pentru Relaţii Interetnice, care se va ocupa de problemele minorităţilor naţionale, şi Departamentul pentru românii de pretutindeni vor funcţiona, ca o structură fără persoanalitate juridică, în subordinea premierului.