Sâmbătă, la Mănăstirea "Maica Domnului", a avut loc o întâlnire a preoţilor, profesorilor de specialitate greco-catolici şi romano-catolici, din ţară şi din străinătate, ocazie cu care s-a analizat modul în care se desfăşoară procesul instructiv-educativ din şcolile romano şi greco-catolice în vederea evidenţierii problemelor cu care se confruntă profesorii în predarea orelor de religie. Această întâlnire face parte din programul seminarului de formare a formatorilor - "Dreptul la educaţie şi informare. Profilul spiritual al educatorului catolic", seminar organizat de către Episcopia Greco-Catolică în colaborare cu Secretariatul Naţional al Învăţământului Catolic (SNEC), Federaţia Învăţământului Religios din Spania (FERE), Comitetul European al Învăţământului Catolic (CEEC), Ministerul Educaţiei Naţionale (MEC) şi Comisia Naţională pentru UNESCO (CNU). În cadrul discuţiilor, au fost evidenţiate unele aspecte pozitive şi negative cu care se confruntă învăţământul catolic. Printre aspectele negative, au fost semnalate cele legate de faptul că programa şcolară este foarte încărcată, lipsa competiţiei profesorilor de religie nu face altceva decât să ducă la scăderea interesului elevilor faţă de materia pe care o predau, profesorul ar trebui să meargă mai des la biserică, pentru că numai astfel poate fi pătruns de spiritul religios pe care îl va putea transmite mai departe, formarea pedagogică a dascălilor (un preot bun nu este neapărat un profesor bun). De asemenea, a fost semnalat pericolul reducerii numărului de ore de religie, ceea ce ar duce la scoaterea lor din planul de învăţământ iar implicarea profesorilor necalificaţi nu face altceva decât să distrugă învăţământul religios. Relaţia şcolilor teologice cu inspectoratele şcolare lasă de dorit, iar acest lucru trebuie remediat cât mai repede, pentru că în multe judeţe inspectorul de specialitate lipseşte din cadrul acestei instituţii. Printre punctele tari ale sistemului de învăţământ catolic au fost evidenţiate ţinuta profilului moral şi profesional al educatorului care este tot mai evident, majoritatea profesorilor fiind admiraţi privind tenacitatea cu care îşi predau orele de religie, implicarea profesorilor şi a elevilor în activităţi şcolare şi extraşcolare. Aceste probleme ridicate în cadrul discuţiilor vor fi analizate şi se va încerca pe viitor elaborarea unei strategii de acţiune în vederea eliminării punctelor slabe din sistemul educaţional catolic. "În aceste discuţii aţi fost foarte eficienţi, iar cu aceste date pe care le avem, vom încerca să elaborăm pe viitor unele strategii, unele linii de acţiune pentru a remedia punctele slabe care au fost deja evidenţiate şi a întări pe cele care până în prezent au dat rezultate bune. E interesant pentru noi să demonstrăm în Spania că forţele bisericeşti fac şi autocritică, lucru care nu întotdeauna se întâmplă şi în celelalte structuri ale învăţământului", a subliniat prof. Angel Miranda.