Investiţii în sănătate finalizate la Oradea şi Marghita - Maternitatea se poate lăuda cu o policlinica de cinci stele
Panglica inaugurală de la Ambulatoriul Integrat al Maternităţii a fost tăiată de ministrul Rittli Ladislau împreună cu managerul interimar Gavrilă Grebenişan. Lângă ei s-a aflat ex-ministrul Cseke Attila, cel în mandatul căruia au fost alocate fondurile şi au demarat lucrările. Conducerea executivă a Primăriei Oradea a fost prezentă in corpore, dar primarul Ilie Bolojan şi viceprimarii Biro Rozalia şi Gheorghe Carp au preferat să stea în planul secund al festivităţii. "Inaugurarea acestui Ambulatoriu Integrat este o premieră atât pentru municipalitate, cât şi pentru sistemul medical orădean. Mulţumesc d-lui Cseke Atilla, care ne-a oferit tot sprijinul în demararea şi avansarea acestor investiţii, dar şi ministrului Ritli pentru ajutorul acordat în finalizarea acestor lucrări. De acum înainte, rezolvarea problemelor pacienţilor stă doar în mâna medicilor şi, mi-aş dori ca toţi cei care vor trece pragul acestui ambulatoriu, să poată să spună că au beneficiat de servicii medicale de calitate, de o îngrijire adecvată şi de respect", a spus primarul Ilie Bolojan. Senatorul Cseke a făcut un apel către medici la unitate profesională, apreciind că desele scandaluri în care a fost implicată Maternitatea nu au făcut bine acestei instituţii, iar apropierea termenului octombrie 2013 - când pacienţii pot să-şi aleagă orice spitale din UE fără a mai anunţa în prealabil CAS şi fără a mai cere formularul E 112, ori alte aprobări - trebuie să motiveze corpul medical. „Cred că am reuşit să recuperăm vreo 15 ani din ceea ce trebuia recuperat în domeniul infrastructurii sanitare. Cel mai important lucru este să avem grijă de pacienţii noştri, să recâştigăm încrederea lor" a spus Cseke. „Dacă nu ne pregătim cum trebuie, vom pierde pacienţi, astfel că trebuie să facem ordine în primul rând în legislaţia sanitară", a spus şi ministrul Ritli, care a adăugat că trebuie neapărat flexibilizat managementul unităţilor sanitare de stat. „În prezent, managerii sunt legaţi de mâini şi de picioare prin legislaţie, nu-şi pot aplica propriile politici de personal", a precizat el, adăugând că prin liberalizarea în sistem managerii vor avea inclusiv posibilitatea de a-şi alege personalul conform planului său managerial.
Organizarea şi investiţiile
Spitalul Clinic de Urgenţă Judeţean este organizat în trei staţionare: Staţionar I (clădirea principală cu opt etaje), Staţionar II (pe strada Louis Pasteur, unde este şi sediul administrativ) şi Staţionar III (Maternitatea). Suprafaţa totală a Ambulatoriul Integrat al Maternităţii este 1.850 mp, având 78 de încăperi. Structura cabinetelor medicale de aici se prezintă astfel: la parter se află registratura, cabinetul de neonatologie (oftalmologie, consultaţii neonatologice), cabinetul de obstetrică (consultaţii obstetrică, ecografii, punct de recoltare), cabinetul de planing familial, şcoala mamei şi radiologia. La etaj se află secţia de ginecologie unde pacientele pot beneficia de consultaţii, investigaţii, mici intervenţii, două subsecţii de recuperare, laboratoare de hematologie şi biochimie. Întreg Ambulatoriul a fost mobilat şi dotat cu aparatură nou, dintre care menţionăm două ecografe 4D şi 3D de peste 6 miliarde de lei vechi, extrem de performante. Valoarea lucrărilor a fost de 3,58 milioane de lei (3,36 Ministerul Sănătăţii, 214.217 lei Primăria Oradea), din care valoarea aparaturii medicale a fost de 1,34 milioane de lei
Tur şi la Spitalul Judeţean
După vizitarea policlinicii de la Maternitate, a urmat un tur al etajului VIII al clădirii Staţionarului I. Finalizat încă de săptămâna trecută, în saloane erau deja internaţi bolnavi, aici funcţionând clinica de medicină internă II, diabetologie şi clinica de neurologie. Fiecare salon a fost dotat cu baie proprie, pacientul beneficiază de sistem audio prin care sunt chemate cadrele medicale şi fiecare pat este dotat cu instalaţie de oxigen. De altfel, întreaga clădire a fost complet modernizată în interior, pe toate cele opt etaje, investiţiile totale fiind de 9,3 milioane lei, din care 5,5 milioane de la Ministerul Sănătăţii, 2,7 milioane din fondurile proprii ale Spitalului Judeţean, 1 milion de lei de la Primărie şi 69.000 lei de la Consiliul Judeţean. În întreg sistemul sanitar bihorean au fost alocate în acest an 52 milioane de lei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.