Serviciile pentru bolnavii de scleroză multiplă la standarde europene
Conducerea Societăţii de Scleroză Multiplă a anunţat derularea unui proiect "MS Help Desk - Realizarea standardelor europene pentru serviciile de scleroză multiplă". Proiectul este finanţat de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), care a alocat 41.000 de dolari, pentru implementarea acestuia.
Societatea de Scleroză Multiplă din România (SSMR) este o organizaţie nonguvernamentală naţională, cu sediul în Oradea, având filiale în 16 judeţe din România, cu peste 2.000 de membri, persoane bolnave de scleroză multiplă. În întreaga ţară se estimează că ar fi aproximativ 20.000 de persoane bolnave de această boală, iar în Bihor, conform evidenţelor SSMR, sunt cunoscute aproxamativ 50. SSMR a demarat recent un proiect pilot cu impact naţional "MS Help Desk", care va avea o durată de 12 luni, derulându-se, potrivit directorului executiv al SSMR Oşvat Claudia, din intenţia de a mări rolul şi participarea pacientului în deciziile care îi afectează viaţa, pentru creşterea calităţii vieţii persoanelor afectate de scleroză multiplă: pacient, familia acestuia, prieteni, comunitate. Obiectivele proiectului constau în crearea şi dezvoltarea echipei multidisciplinare a MS Help Desk, realizarea pachetului de bază pentru serviciile proiectului, precum şi crearea unui ghid de lucru standardizat pentru serviciile socio-medicale oferite de SSMR.
Pentru informarea celor care suferă de această boală, societatea a înfiinţat o linie telefonică gratuită, "Help Online", cu numărul 0-800.800.044, la care persoanele cu dizabilităţi pot apela, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 16.00. Cei interesaţi pot afla mai multe date despre boală, cât şi despre noutăţile legislative în domeniu pe pagina web a instituţiei, www.smromania.ro. Tot în cadrul proiectului, echipa de lucru multidisciplinară creată recent a efectuat o vizită la un centru similar din Londra (Marea Britanie), al cărui model, de altfel, a fost urmat de instituţia românească. Potrivit directorului executiv al SSMR, cea mai mare problemă cu care se confruntă instituţia pe care o reprezintă este lipsa de personal specializat angajat. În prezent, la societatea din Oradea lucrează doi salariaţi şi zece voluntari dintre care unii sunt specialişti, iar alţii, deocamdată, studenţi la Universitatea Oradea. Parteneri ai SSMR în implementarea proiectului MS Help Desk sunt Administraţia Socială Comunitară Oradea (ASCO), Platforma Europeană de Scleroză Multiplă (EMSP), Universitatea din Oradea - Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Fundaţia de Îngrijiri Comunitare (FIC) şi Fundaţia de Scleroză Multiplă Bihor.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.