Pe data de 2 noiembrie, firmei Selina i s-a făcut cadou un nou tronson de drum, pe care într-o lună jumătate trebuie să-l şi asfalteze. Proiectul, impropriu spus, deoarece un astfel de document nu există, presupune crearea unei noi bretele pentru traficul greu, care să facă legătura între Şoseaua Borşului şi strada Matei Corvin.

Drumul trece pe lângă societatea Frigoexpres şi merge de-a lungul fostelor terenuri ale ORSER, precum şi pe lângă un depozit al firmei Galassini. În cele câteva zile de la predare, angajaţii Selina au reuşit să lărgească drumul, să-l cureţe de gunoaie şi să-l niveleze în vederea asfaltării. Pentru cei 1,5 km de drum s-a decis alocarea a 2 milioane de lei. Conform explicaţiilor oferite de către reprezentanţii Direcţiei Tehnice, lucrarea presupune turnarea a 25 de cm de agregat stabilizat, plus 6 cm de anrobat, 6 cm de binder, iar în final 4 cm de uzură. O lucrare complexă, care intră, potrivit specialiştilor, în categoria celor de reabilitare, pentru care se impune licitaţia. În schimb, reprezentanţii Direcţiei Tehnice susţin că organizarea unei proceduri de licitaţie nu se impunea atâta timp cât Primăria are un contract cu Selina, contract care are ca obiect "întreţinere şi reparaţii străzi". "Încredinţarea directă s-a făcut în baza contractului de întreţinere străzi încheiat cu Selina, drumul fiind asfaltat, dar neîntreţinut", a fost explicaţia oferită de conducerea Direcţiei Tehnice. "Nu se poate vorbi de o simplă întreţinere atâta timp cât avem 25 cm balast stabilizat şi 16 cm pentru stratul final. Are loc o schimbare a categoriei de drum. Noua arteră este proiectată pentru trafic greu, iar înainte era un simplu drum de ţară. E vorba de reabilitare, pentru care trebuie organizată licitaţie", ne-a sesizat un inginer constructor de drumuri.
Reprezentanţii Primăriei se apără, spunând că nu s-a recurs la nicio licitaţie, deoarece acest lucru ar fi însemnat amânarea demarării investiţiei cu cinci luni. "Pentru a organiza licitaţia, ne trebuia un proiect şi pierdeam cinci luni. Avem în zonă doi mari investitori, care au început deja lucrările la halele de producţie, una dintre firme este Thermal Technology, iar a doua produce piese pentru Fiat. Nu putem să-i alungăm pe investitori. Trebuie să le oferim toate condiţiile pentru a-i atrage. Lucrarea a fost încredinţată firmei Selina în baza contractului de întreţinere şi reparaţii străzi. Investiţia în cauză poate să intre în această categorie", ne-a declarat Leontin Pătcaş, şef Serviciu Drumuri şi Poduri. Contactaţi telefonic, reprezentanţii Inspectoratului Judeţean în Construcţii Bihor au precizat că nu au fost înştiinţaţi despre demararea unei astfel de lucrări, deşi acest lucru trebuia să le fie adus la cunoştinţă, indiferent dacă e întreţinere sau reparaţie drum. "Nu au venit la noi cu niciun proiect. În plus trebuiau să ne prezinte şi un program de control. O întreţinere înseamnă aducerea la parametrii calitativi dinainte. Cum să fie vorba de o întreţinere când ne referim la capacitatea portantă a drumului?", ne-a precizat unul dintre inspectori.

Reprezentanţii IJC Bihor ne-au asigurat, însă, că în următoarele zile inspectorii vor face o vizită în teren pentru a se clarifica asupra tuturor aspectelor sesizate.