Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor vine în sprijinul persoanelor fizice care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, pentru care datorează contribuţia individuală la bugetul asigurărilor pentru şomaj, conform art. III alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 58/2010.

Aceste persoane sunt aşteptate la sediul AJOFM Bihor, situat în Oradea, str. Transilvaniei nr. 2, pentru a depune Declaraţia privind asigurarea în sistemul asigurărilor pentru şomaj. Programul de lucru al AJOFM se desfăşoară zilnic, între orele 8.30 - 16.30, cu posibilitatea de prelungire a acestuia, după caz. Formularul declaraţiei poate fi accesat pe site-ul AJOFM Bihor sau poate fi găsit la sediul agenţiei. "După completarea de către persoanele fizice a datelor personale, acestea vor trebui să precizeze venitul net realizat, astfel încât să poată fi stabiltă baza de calcul a contribuţiei la bugetul asigurărilor pentru şomaj, în condiţiile în care cota contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor pentru şomaj, potrivit prevederilor legale, este de 0,5%, iar baza de calcul a contribuţiei se determină prin însumarea veniturilor nete realizate, dar nu mai mult decât echivalentul a de cinci ori valoarea salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor pentru şomaj şi care, pentru anul 2010, a fost de 1.836 lei. Contribuţia individuală la bugetul asigurărilor pentru şomaj, datorată în baza Declaraţiei avute în vedere, se achită în contul 28.2104.04.09, cod IBAN RO05TREZ07628210409XXXXX, deschis la Trezorerie pe seama Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă", a precizat Maricica Juca, purtător de cuvânt al AJOFM. Informaţii suplimentare pot fi obţinute şi la numărul de telefon 0359/800.960.