Asociaţia Caritas Eparhial - Au făcut voluntariat pentru o lume mai bună
Timp de opt luni, două tinere, din Italia şi Turcia, s-au aflat la Oradea, unde au desfăşurat activităţi de voluntariat la Asociaţia Caritas Eparhial, în cadrul proiectului "Voluntari pentru o lume mai bună", finanţat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acţiune, Serviciul European de Voluntariat. Bugetul proiectului a fost de 11.920 euro.
Obiectivul proiectului a fost implicarea a doi voluntari internaţionali într-un stagiu de voluntariat în cadrul Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, pe o perioadă de opt luni, pentru a participa la activităţi de natură socială prin care să îşi dezvolte abilităţi şi competenţe de viaţă cu ajutorul cărora să sprijine dezvoltarea comunităţilor din care vor face parte. În perioada şederii la Oradea, cele două tinere, Marcella Guido, din Italia, şi Zeynep Atvur, din Turcia, au participat la activităţile asociaţiei: servire masă caldă, distribuire îmbrăcăminte, vizite la domiciliul beneficiarilor, igienizare, curs de formare a clovnilor, vizite săptămânale la Spitalul de copii, strângere de fonduri, promovare şi activităţi administrative. "Cele două voluntare au beneficiat de ore de limba română, iar în timpul liber au putut să viziteze oraşul Oradea, dar şi alte obiective turistice din România. Ele au reuşit, astfel, să cunoască cultura, obiceiurile şi tradiţiile româneşti, au interacţionat cu alţi voluntari români şi străini, reuşind să descopere diversitatea României. Costurile de transport, cazare, mâncare, comunicare au fost asigurate în cadrul proiectului, şi, de asemenea, voluntarele au primit lunar bani de buzunar", a menţionat Iulia Iova, coordonatoarea proiectului, adăugând că voluntarele străine au avut parte de o experienţă pe care au descris-o ca fiind unică în viaţă. Ele şi-au dezvoltat diverse abilităţi cum ar fi: comunicarea într-o limbă străină, competenţele digitale, sociale şi civice, dorinţa de implicare şi iniţiativă.
"Fetele s-au dezvoltat atât pe plan personal, cât şi profesional prin intermediul procesului de învăţare a învăţării (learning to learn). Astfel au reuşit să înţeleagă termenul de diversitate culturală şi să aprecieze diferenţele", susţine Iulia Iova.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.