Începând cu data de 18 martie și pe toată perioada stării de urgență, Direcția de Asistență Socială Oradea a venit în întâmpinarea nevoilor persoanelor vârstnice prin oferirea de servicii de asistenţă socială.

„Acum, mai mult ca oricând, grija noastră principală o reprezintă persoanele vârstnice, categoria cea mai vulnerabilă în contextul actual”, transmit reprezentanții Direcției de Asistență Socială Oradea, care continuă să fie alături de seniori, oferindu-le sprijin.

„În prezent, 35 de persoane vârstnice sunt în evidența instituției noastre, asigurându-li-se ajutor pentru îndeplinirea activităţilor uzuale ale vieţii zilnice, efectuarea cumpărăturilor, asistență în întreținerea locuinței și mijlocirea asistenței medicale primare. Asistenții noștri sociali facilitează accesul vârstnicilor la serviciile din sfera asistenţei şi protecţiei sociale și, nu în ultimul rând, îi ascultă și îi consiliază din punct de vedere emoțional”, mai transmit reprezentanții DAS Oradea.

Unui număr de 1.200 de vârstnici le-au fost distribuite măști de protecție.

În acest sens, orădenii care au cunoştinţă de existenţa cazurilor în care persoane vârstnice nu au familie şi nici întreţinători, nu se pot gospodări singure, necesită îngrijire specializată sau se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile socio-medicale să sesizeze Direcția de Asistență Socială Oradea, asistenții sociali urmând să ia toate măsurile care se impun, pentru fiecare caz în parte, pentru a trece mai ușor peste această perioadă.

De menționat că, în contextul evenimentului excepțional legat de răspândirea virusului SARS CoV – 2, pentru a respecta măsurile recomandate în vederea reducerii impactului pandemiei, activitatea de relații cu publicul și evaluare inițială a Direcției de Asistență Socială Oradea se desfășoară în condiții normale, cu asigurarea unui aflux controlat al publicului în incinta instituției, ținând însă cont de anumite precizări esențiale pentru prevenirea unor situații nedorite: să vă adresați instituției pentru depunerea documentelor doar atunci când aveți termene limită; să vă informați despre documentele pe care urmează să le depuneți de pe site-ul instituției www.daso-oradea.ro; depunerea petițiilor/reclamațiilor de către cetățeni se va face, în limita posibilităților, prin e-mail, la adresa  contact@daso-oradea.ro., fax 0259/441678 sau prin poștă, în condițiile legii.