Inspectorii sociali la datorie - Misiuni de inspecție
Inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor au desfășurat în luna august 26 de misiuni de inspecție inopinată.
Scopul acestor controale a fost verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale; evaluarea în vederea acordării/neacordării acreditării ca furnizor de servicii sociale sau a licenței de funcționare.
În urma acestor controale, nu au fost aplicate sancțiuni contravenționale.
Pe parcursul misiunilor de inspecție, au fost identificate o serie de deficiențe, fapt pentru care s-au dispus 12 măsuri de remediere, printre care: la nivelul serviciului social nu este angajat un asistent social în vederea realizării
activităților specifice, astfel s-a dispus măsura angajarea/contractarea unui asistent social, absolvent de învățământ superior, cu drept de exercitare a profesiei de asistent social (în conformitate cu prevederile Legii nr.466/2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările și completările ulterioare); fişele de evaluare/reevaluare a beneficiarilor, Fişele de monitorizare servicii sunt întocmite defectuos; personalul de specialitate nu reprezintă 80% din totalul resurselor umane, conform standardelor minime de calitate aplicabile; centrul nu asigură personal corespunzător din punct de vedere al calificării, fiind dispusă masura, ca serviciul social să asigure personal calificat, respectiv bucătar; centrul nu ţine evidenţa zilnică, pe intervale orare, a activităţilor de recuperare și reabilitare funcțională desfăşurate pentru fiecare beneficiar şi nu consemnează monitorizarea progreselor înregistrate în Registrul de evidenţă a programelor de recuperare/ reabilitare funcţională; centrul nu dispunea de rezerva de apă și alimente pentru 48 de ore; spaţiile (interioare și exterioare), utilităţile, dotările, echipamentele şi materialele centrului nu erau igienizate corespunzător; conducătorul centrului nu îndeplinește condiția de experiență de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale prevăzută de standardele minime de calitate aplicabile astfel a fost dispusă măsura cu privire la îndeplinirea conditiilor de studii și experiență, respectiv conducătorul centrului să fie absolvent cu diplomă de licență în domeniul psihologie, asistență socială, sociologie sau echivalentă, cu experiență de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale sau absolvent cu diplomă de licență în domeniul juridic, medical, economic, al științelor administrative sau echivalentă, cu experienta de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.
De asemenea, în luna august, urmare a unei sesizări înregistrate la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor, inspectorii sociali au desfășurat o misiune de inspecție inopinată, cu privire la respectarea condițiilor de autorizare a unității protejate, în timpul funcționării ca unitate protejată autorizată. Urmare a misiunii de control nu au fost constatate deficiențe, prin urmare, nu au fost dispuse măsuri.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.